8 دلیل برای احیای منچستریونایتد پس از اخراج مورینیو

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تیم فوتبال منچستریونایتد بعد از برکناری آقای خاص دچار تحولی شده که هوادارانش را به بازگشت به روزهای اوج امیدوار نموده است.

8 دلیل برای احیای منچستریونایتد پس از اخراج مورینیو

به گزارش خبرنگاران ، از زمان اخراج ژوزه مورینیو از منچستریونایتد و ورود اولگنار سولسشایر به عنوان جانشین موقت وی، وضعیت تیم چرخشی 180 درجه ای داشته است. حداقل آمارها اینگونه می گویند. شیاطین سرخ روز 27 آذر تصمیم به اخراج مورینیو گرفتند و از آن موقع شروع به کسب پیروزی های متوالی نموده اند، آن هم با نتایج پرگل (منچستریونایتد تحت راهنمایی سولسشایر در 3 بازی اش با این مرد نروژی 12 گل زده است در حالی که در 17 بازی قبلی اش با مورینیو تنها 29 گل زده بود).

بازیکنان همان بازیکنانی هستند که مورینیو در اختیار داشت، امکانات همان امکانات و وضعیت همان وضعیت که چه بسار به خاطر کمتر شدن فاصله بین بازی ها در مقطع کریسمس سخت تر. پس چه چیزی عوض شده است؟ چه کارهایی اکنون در حال اجرا شدن است که در زمان مربیگری مورینیو انجام نمی شد؟

1- آزادی عمل بیشتر

منچستریونایتد تحت راهنمایی اولگنار سولسشایر با آزادی عمل بیشتری نسبت به تیم تحت راهنمایی ژوزه مورینیو بازی می نماید. تحلیل هایی که از سه بازی اخیر این تیم انجام شده نشان می دهد که فوتبال منچستریونایتد فعلی بسیار روان تر و پویاتر از تیم مورینیو است و همین به بازیکنان یاری نموده است که کنترل بیشتری بر اوضاع داشته باشند. بازیکنان منچستریونایتد اکنون از سوی سرمربی نروژی شان آزادی عمل بیشتری می گیرند تا در زمان آقای خاص.

2- تملک توپ

یکی از مواردی که سولسشایر از بازیکنانش خواسته این است که زمان تملک توپ شان را افزایش دهند. سرمربی جدید تیم از یونایتد می خواهد که تیم مسلط میدان باشد نه تیم تحت سلطه. بازیکنان منچستر هم به خواسته سرمربی نروژی جامه عمل پوشانده اند و آمارهای شان در سه بازی اخیر این موضوع را اثبات می نماید. منچستریونایتد در بازی مقابل کاردیف سیتی 72 درصد، مقابل هادرزفیلد 65 درصد و مقابل بورنموث 63 درصد تملک توپ داشته اند.

3- تغییر پست رشفورد

این هم یکی دیگر از تغییرات تیم تحت راهنمایی سولسشایر نسبت به تیم ژوزه مورینیو است. رشفورد با رفتن مورینیو به مهاجم نوک شیاطین سرخ تبدیل شده است، مهاجمی که سایر بازیکنان سعی می نمایند توپ را به او برسانند. او سه بازی متوالی در ترکیب اصلی منچستریونایتد قرار گرفته است. البته در بازی اخیر، لوکاکو به عنوان بازیکن تعویضی به جای رشفورد به میدان فرستاد و مانند او گلزنی کرد اما گزینه اول سولسشایر برای فرماندهی خط حمله همچنان رشفورد است.

4- موقعیت های گلزنی و گل های بیشتر

در این زمینه آمار منچستریونایتد حیرت آور است وخود همه چیز را می گوید. منچستریونایتد با راهنمایی مورینیو در 24 بازی اش در تمامی رقابت های این فصل 38 گل زده بود یعنی به طور متوسط 1.58 گل در هر بازی. با سولسشایر اما این آمار به سه بازی و 12 گل ارتقا پیدا نموده است یعنی به طور متوسط 4 گل در هر بازی. این گل ها گواه کوشش و میل بیشتر تیم برای هجومی بازی کردن و خلق موقعیت های گلزنی است.

5- تحول پوگبا

خصومت شخصی، بی انگیزگی برای بازی یا تاکتیک های ناخوشایند، هر کدام که بود، پل پوگبا در زمان مربیگری مورینیو درخشش خاصی در بازی های منچستریونایتد نداشت یا نمی خواست داشته باشد. با رفتن آقای خاص اما این هافبک فرانسوی اوج گرفته و در سه بازی اش 4 گل زده است یعنی یکی بیشتر از تمام گل هایی که در 17 بازی قبلی اش در لیگ برتر در زمان مربیگری ژوزه مورینیو زده بود.

6- کاهش زمان حضور فلینی

مروان فلینی هافبک بلژیکی منچستریونایتد شاید یکی از بازیکنانی باشد که با روی کار آمدن سولسشایر به عنوان سرمربی موقت خیلی خوشحال نیست. او از بازیکنی که مورد اعتماد ژوزه مورینیو بود و در 13 بازی لیگ برتر به میدان رفت، حالا به یک نیمکت نشین تبدیل شده به طوری که در سه بازی سپری شده از زمان شروع دوره مربیگری سولسشایر تنها سه دقیقه در میدان حضور داشته است.

7- نقش پررنگ تر آندر هررا

این هافبک اسپانیایی که در خاتمه فصل قراردادش با شیاطین سرخ تمام می گردد، هنوز در سطحی بالا بازی می نماید و با راهنمایی سولسشایر دو بار در ترکیب اصلی و در دیگری از ابتدای نیمه دوم به میدان رفته است. مقابل کاردیف او موفق به گلزنی شد. علاوه بر آندر هررا، سولسشایر به دیگر بازیکنانی که در تیم ذخیره های زیر نظر او کار کردند، اعتماد نموده و جواب هم گرفته است.

8- پیشتازی در نیمه راه

از زمانی که سولسشایر سرمربی منچستریونایتد شده است این تیم به پیروز رفتن به رختکن در خاتمه نیمه های اول عادت نموده است. کسب پیروزی های مطمئن در 45 دقیقه نخست به شیاطین سرخ یاری نموده است که با رویکردی مثبت و روحیه ای بهتر کارشان را در نیمه دوم از سر بگیرند و نگذارند بیم از دست دادن نتیجه روی عملکردشان سایه بیندازد، اتفاقی که در زمان مربیگری ژوزه مورینیو کمتر رخ می داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 59

به "8 دلیل برای احیای منچستریونایتد پس از اخراج مورینیو" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 دلیل برای احیای منچستریونایتد پس از اخراج مورینیو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 دلیل برای احیای منچستریونایتد پس از اخراج مورینیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید