15 ایالت آمریکا به دلیل کرونا دستور خانه نشینی صادر کردند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، با صدور فرمان ماندن در خانه برای ساکنان 15 ایالت در آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا، دست کم 138 میلیون نفر از شهروندان این کشور خانه نشین می گردد.

15 ایالت آمریکا به دلیل کرونا دستور خانه نشینی صادر کردند

جهت دریافت خدمات آلاچیق متحرک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش ایرنا شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد که 6 ایالت دیگر آمریکا از شهروندان خود خواسته اند که برای قطع زنجیره انتقال کووید19 در خانه بمانند؛ اکنون شمار ایالت های آمریکا که این فرمان را صادر نموده اند به 15 ایالت رسیده است.

پیشتر 9 ایالت فرمان ماندن در خانه را صادر نموده بودند و این دستور برای دیگر ایالت ها از سه شنبه و برای ایالت هاوایی از چهارشنبه اجرایی می گردد که در این صورت شمار شهروندان آمریکایی خانه نشین به 138 میلیون نفر خواهد رسید.

ایالت های آمریکا روز دوشنبه شاهد جان باختن بیش از یکصد نفر به علت ویروس جدید کرونا بودند که شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس را به 573 نفر رساند.

تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا بامداد سه شنبه تعداد کلی مبتلایان به کووید19 در آمریکا را 43 هزار و 963 نفر بیان کرد که نسبت به روز گذشته رشد چشمگیری داشته است. براین اساس، در 24 ساعت گذشته بیش از 10 هزار و 600 مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا شناسایی شده است.

شیوع کرونا در ایالات متحده در چند روز اخیر به شدت افزایش یافته و دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را مجبور به اعلام شرایط اضطراری و جنگی نموده است. تحلیلگران و رسانه ها بی تفاوتی ترامپ نسبت به بروز بیماری در کشورهای دنیا طی هفته های نخست امسال میلادی را سبب بروز دورنمایی نگران کننده و وخیم برای شهروندان آمریکایی می دانند.

ویروس کرونا در تمام ایالت های آمریکا گسترش یافته است و کشمکش دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در سنای آمریکا هم نتوانست بودجه مورد احتیاج برای مقابله با این ویروس را به تصویب برساند.

این طرح که از سوی رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا ارائه شده بود، با سد دموکرات ها روبرو شد چرا که از نظر آنها این بودجه به اقشار آسیب پذیر آمریکا کمکی نخواهد کرد.

ویروس کرونا تا به امروز به بیش از 190 کشور دنیا رسیده و دست کم 350 هزار نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده است. تا به امروز بیش از 15 هزار نفر در کشورهای مختلف در اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 711

به "15 ایالت آمریکا به دلیل کرونا دستور خانه نشینی صادر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 ایالت آمریکا به دلیل کرونا دستور خانه نشینی صادر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید