گفتگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با همتای فرانسوی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر خارجه پاکستان در مورد تحولات اخیر کشمیر با همتای فرانسوی خود به صورت تلفتی تبادل نظر کرد.

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با همتای فرانسوی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه کشور فرانسه در مورد تنش های میان اسلام آباد و دهلی نو و آخرین وضعیت منطقه کشمیر تبادل نظر کرد.

قریشی در این تبادل نظری تلفنی، نظرات اسلام آباد را نسبت به تصمیم اخیر دهلی نو در مورد کشمیر به وزیر امور خارجه فرانسه تشریح کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز خرسندی از برگزاری اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران کشمیر گفت: امیدواریم مسئله کشمیر با دیپلماسی و به وسیله مجاری قانونی بین المللی حل گردد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز با ابراز نگرانی از اتفاقات اخیر موجود در کشمیر گفت: اگر به زودی مسئله کشمیر حل نگردد می تواند منجر به بحران های بزرگتری در منطقه گردد.

تنش های سیاسی میان پاکستان و هند پس از لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر توسط دهلی نو بالا گرفت و اسلام آباد نیز هفته گذشته در واکنش به این اقدام، آن را محکوم کرد.

لازم به ذکر است اجلاس ویژه و اضطراری کشمیر پس از درخواست پاکستان و حمایت کشور چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت آدینه پشت درهای بسته بدون نتیجه خاصی برگزار گردید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 218

به "گفتگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با همتای فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با همتای فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید