کشورهای گروه 20 برای مقابله با پسماندهای پلاستیکی به توافق رسیدند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، کشورهای عضو گروه 20 به توافق بین المللی مهمی برای مقابله با پسماندهای پلاستیکی در اقیانوس های دنیا رسیدند که علاوه بر آلودگی محیط زیست، جان بسیاری از حیوانات دریایی را تهدید می نمایند.

کشورهای گروه 20 برای مقابله با پسماندهای پلاستیکی به توافق رسیدند

باتوجه به حجم فزاینده پسماندهای پلاستیکی که اقیانوس های دنیا را آلوده می نمایند، توافق درخورتوجهی ازسوی کشورهای عضو گروه 20 برای کاهش این آلودگی صورت گرفت و مورد پذیرش بیشتر کشورهای صنعتی دنیا نهاده شد. درهمین راستا، وزرای محیط زیست و انرژی کشورهای گروه 20 توافق کردند تا چارچوبی داوطلبانه برای کاهش پسماندهای پلاستیکی اتخاذ نمایند که ارائه استراتژی هایی برای یاری به کشورهای درحال توسعه نیز ازجمله آن ها است.

نمایندگانی از کشورهای این گروه که 85 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیا را تشکیل می دهند، پیش از نشست گروه 20 که اواخر این ماه در اوساکا برگزار می گردد، در شهر کاروایزاوا در شمال غرب توکیو با یکدیگر ملاقات و توافق کردند که اعضای گروه 20 رویکرد جامع چرخه زندگی را ارتقا دهند و ازطریق اقدامات متعدد و همکاری های بین المللی از رهاشدن پسماندهای پلاستیکی در اقیانوس ها جلوگیری نمایند تا مقدار آن کاهش یابد.

انباشت پسماندهای پلاستیکی در دریاها طی چند سال اخیر به موضوع مهمی تبدیل شده؛ زیرا مقدار این مواد آلاینده افزایش یافته است و شواهدی وجود دارد که نشان دهنده آسیب های ناشی از آن در طبیعت و حیات وحش است. بعلاوه افزایش مرگ حیوانات دراثر بلعیدن پسماندهای پلاستیکی، اعتراضاتی را در نقاط مختلف دنیا به همراه داشته است و به همین علت بسیاری از کشورها اقداماتی برای ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی اتخاذ نموده اند. بااین حال، همچنان مقدار این پسماندهای رها شده در دریاها روبه افزایش است.

طبق برآوردهای منتشرشده به وسیله دولت انگلیس، هر سال بیش از 150 میلیون تن پسماند پلاستیکی وارد اقیانوس های دنیا شده و سالانه بیش از 100 هزار پستاندار دریایی و حدود یک میلیون پرنده به علت خوردن پسماندهای پلاستیکی یا گیرافتادن در آن ها تلف می شوند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1965

به "کشورهای گروه 20 برای مقابله با پسماندهای پلاستیکی به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای گروه 20 برای مقابله با پسماندهای پلاستیکی به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید