چین و آمریکا بر همکاری برای مقابله با کرونا تأکید کردند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزرای خارجه چین و آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی بر ضرورت همکاری دو کشور برای مقابله با شیوع بیماری کووید-19 تأکید نموده اند.

چین و آمریکا بر همکاری برای مقابله با کرونا تأکید کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک تماس تلفنی با یانگ جیچی، وزیر امور خارجه چین درباره شیوع ویروس کرونا گفت وگو نموده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره این گفت وگوی تلفنی گفت: وزیر خارجه بر ضرورت شفافیت کامل و تبادل اطلاعات به منظور مقابله با بیماری همه گیر کووید-19 و جلوگیری از شیوع بیماری های دیگر تأکید کرد.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد وزیر خارجه چین به پامپئو گفته تنظیم روابط میان وکن و واشنگتن در بحبوحه شیوع این ویروس حائز اهمیت اساسی است. او گفته امیدوار است که آمریکا روی همکاری و یاری به ارتقا روابط دوجانبه متمرکز گردد.

پامپئو در این گفت وگوی تلفنی اهمیت تسهیل صادرات کالاهای پزشکی توسط چین برای برآورده کردن نیازهای ایالات متحده را نیز مورد تأکید قرار داده است.

واشنگتن و پکن در روزهای گذشته بارها یکدیگر را به گسترش شیوع ویروس کرونا متهم نموده اند. چین گفته که درباره شیوع بیماری کووید-19 شفاف بوده و تردیدهای مقام های آمریکایی در این خصوص را به باد انتقاد گرفته است.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 878

به "چین و آمریکا بر همکاری برای مقابله با کرونا تأکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا بر همکاری برای مقابله با کرونا تأکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید