چین بعد از خروج آمریکا نیروی صلح به افغانستان می فرستد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین در گزارشی نوشت، ممکن است پس از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، چین به این کشور نیرو های صلح بفرستد.

چین بعد از خروج آمریکا نیروی صلح به افغانستان می فرستد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساوث چاینا مورنینگ پست روز شنبه در این گزارش اضافه نمود: خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان، نه تن ها ثبات و امنیت این کشور را تهدید می نماید؛ بلکه ممکن است دامنه تهدید ها به سین کیانگ چین نیز برسد و فعالیت و کوشش های ضد تروریسم دولت این کشور را هم مختل کند.

این روزنامه چینی طی گزارشی در خصوص افغانستان نوشت: به باور تحلیل گران اگر پس از خروج نیرو های آمریکایی، تهدید امنیتی متوجه کشور های جنوب آسیا گردد، چین نیرو های صلح را به افغانستان خواهد فرستاد.

سون چی از تحلیل گران روابط بین الملل دانشگاه شانگ های به این روزنامه گفته است: نیرو های امنیتی افغانستان، توانایی تأمین امنیت این کشور را ندارند و ممکن در آینده نزدیک افغانستان دچار یک هرج ومرج گردد و جرایم مرزی، قاچاق مواد مخدر و قاچاق سلاح در این کشور گسترش یابد.

این کارشناس اضافه نموده است: اگر شرایط امنیتی، تهدیدی ایجاد کند، ممکن است که چین نیرو های نظامی صلح را به همراه یاری های بشردوستانه زیر شرایط منشور سازمان ملل متحد به منطقه اعزام کند تا از امنیت و منافع مردم چین، اطمینان حاصل کند.

در همین حال، جائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گذشته، در واکنش به اعلام جدول نهایی خروج نیرو هایی خارجی از سوی بایدن، گفت: نیرو های خارجی از افغانستان باید به گونه مسئولانه و منظم عقب نشینی نمایند تا از حملات تروریستی جلوگیری نمایند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا، چهارشنبه شب در یک نشست خبری گفت که فرایند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، از اول می شروع و تا یازدهم سپتامبر تکمیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1531

به "چین بعد از خروج آمریکا نیروی صلح به افغانستان می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بعد از خروج آمریکا نیروی صلح به افغانستان می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید