پوتین: روسیه خواهان کوشش بین المللی بیشتر برای بهبود تغییرات آب و هوایی است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس جمهوری روسیه در نشست سران آنلاین درباره تغییرات اقلیمی تأکید کرد که مسکو خواهان فعال شدن کوشش های بین المللی برای بهبود اوضاع در این عرصه است و پیشنهادات پوتین مورد توجه مقامات آمریکایی نیز قرار گرفته است.

پوتین: روسیه خواهان کوشش بین المللی بیشتر برای بهبود تغییرات آب و هوایی است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در نشست سران درباره مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی به میزبانی آمریکا که بصورت کنفرانس ویدئویی انجام شد، گفت که روسیه علاقه مند به فعال شدن کوشش های بین المللی برای بهبود اوضاع در این عرصه است.

پوتین گفت: مباحثات امروز ما نشان داد که نگرانی ها در این رابطه تا چه اندازه عمیق است و همه طرفین علاقه مندند تا کوشش های بین المللی برای حل و فصل مسائل در این زمینه فعال گردد. روسیه، مانند تمامی مسائل دیگر دنیای، از هم اکنون آمادگی خود برای چنین مشارکتی را اعلام می نماید.

رئیس جمهوری روسیه همه کشورهای شرکت نماینده در این نشس سران را دعوت کرد تا در طرح بین المللی مبارزه با تغییرات آب و هوایی شرکت نمایند تا همکاری در این زمینه موثرتر و گسترده تر شکل بگیرد، چرا که سرنوشت کره زمین و نحوه زندگی مردم دنیا به این مسئله بستگی دارد. وی یادآور شد که روسیه از هم اکنون وظایف مشخصی را برای کاهش انتشار گازهای مضر در نظر گرفته است.

لازم به یادآوری است که نشست رهبران دنیای درباره تغییرات اقلیمی به ابتکارعمل جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 23-22 آوریل (3-2 اردیبهشت ماه) در حال برگزاری است. پوتین هم دعوت طرف آمریکایی برای شرکت در این نشست را پذیرفت. حدود 40 تن از رهبران کشورهای مختلف در این نشست حضور داشتند. نخستین روز نشست با سخنرانی بایدن شروع شد.

جان کری نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در زمینه تغییرات اقلیمی در خاتمه روز نخست این نشست تأکید کرد که مقامات واشنگتن نظریات پیشنهادی رئیس جمهوری روسیه در این خصوص را مترقیانه و منطقی ارزیابی می نمایند.

وی گفت: من سخنرانی ولادیمیر پوتین را گوش دادم و معتقدم که دیدگاه وی کاملاً منطقی بود و پیشنهادات وی در مورد ارزیابی دقیق از مسائل و همکاری جمعی برای حل و فصل آنها بسیار مناسب بود. او از امکان چنین مشارکتی استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1522

به "پوتین: روسیه خواهان کوشش بین المللی بیشتر برای بهبود تغییرات آب و هوایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه خواهان کوشش بین المللی بیشتر برای بهبود تغییرات آب و هوایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید