پاکستان با یاری چین به جنگ ملخ ها می رود

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، در پی حمله گسترده ملخ ها به مزارع پنبه پاکستان دولت اسلام آباد از چین برای مبارزه با این خطر درخواست یاری کرد.

پاکستان با یاری چین به جنگ ملخ ها می رود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، حمله ملخ ها به مزارع پاکستان که سال گذشته میلیون ها دلار خسارت به اقتصاد پاکستان زده بود باز هم آغاز شد.

به دنبال آغاز حمله ملخ ها به پاکستان دولت اسلام آباد از چین درخواست یاری نموده و از این کشور خواست تجربیات خود در راستا مبارزه با این آفت را در اختیار پاکستان قرار دهد.

دولت پکن در این راستا قرار است تیمی از متخصصین خود را به پاکستان اعزام کند تا در مبارزه با ملخ به مردم پاکستان یاری نمایند.

ملخ ها از راستا ایران وارد پاکستان می شوند و با از بین بردن زراعت در منطقه چولستان وارد ایالت پنجاب می شوند که نبض مالی پاکستان به حساب می آید.

دولت اسلام آباد با جدی دانستن خطر حمله ملخ ها شرایط اضطراری اعلام نموده و در کوشش است تا این آفت را از بین ببرد.

سفارت چین در پاکستان ضمن اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن تکنولوژی های جدید مبارزه با این آفت بیان کرد: ما تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا مزارع پاکستانی از شر ملخ ها در امان بمانند.

قرار است تیم اعزامی از چین ابتدا منطقه ای که ملخ ها به زودی به آن خواهند رسید را بازدید نمایند و محل مناسب برای از بین بردن آنها را پیشنهاد دهند.

چین یکی از وارد نمایندگان محصولات کشاورزی از پاکستان است و به دلیل داشتن روابط خوب مالی در بسیاری از موضوعات به اسلام آباد یاری می نماید.

از آنجا که یکی از پایه های اصلی اقتصاد در پاکستان کشاورزی به حساب می آید آفت هایی مانند ملخ خسارت زیادی به اقتصاد این کشور وارد می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 639

به "پاکستان با یاری چین به جنگ ملخ ها می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان با یاری چین به جنگ ملخ ها می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید