پاسخ ارتش عراق به شایعه سقوط بغداد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران : یک جنجال توییتری واکنش سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را در پی داشت که در آن تأکید کرد که هیچ دستور شرایط فوق العاده ای در بغداد صادر نشده است.

پاسخ ارتش عراق به شایعه سقوط بغداد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در حالی که مردم عراق عصر آدینه مانند یک روز معمولی با اخبار و حوادثی که دیگر بخشی از زندگی روزمره شان شده به خانه رفتند، در شبکه اجتماعی توییتر این خبر که بغداد سقوط کرد دست به دست شد.

میدل ایست نیوز گزارش داد، رسانه های عربی و داخلی و صدها حساب های کاربری شناخته شده و ناشناخته توییتر را پر کردند از اخباری درباره حضور گسترده نیروهای نظامی و تانک و سلاح در بغداد و اعلام شدیدترین شرایط فوق العاده در پایتخت از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح. بی آنکه هیچ کس دقیقا بداند چه خبر است.

همزمان سندی درباره شرایط فوق العاده در بغداد برای تعقیب عاملان حملات راکتی به سمت هیئت های دیپلماتیک در شبکه های اجتماعی همرسانی شد و بسیاری برای آب و تاب دادن به خبر سقوط بغداد در توییتر به آن استناد کردند.

موضوع دیگر ارائه بخشنامه ای به نیروهای امنیتی در مناطق کرخ و رصافه بغداد بود که از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح به آنان دستور داده شده بود که با برقراری بازرسی های سرزده تمهیدات امنیتی خود را افزایش دهند و آماده هر شرایط فوق العاده باشند.

این هیاهوی توییتری واکنش سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق را در پی داشت که در آن تأکید کرد که هیچ دستور شرایط فوق العاده ای صادر نشده است.

او با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که آنچه در شبکه های اجتماعی درباره شرایط فوق العاده در بغداد همرسانی شده کاملا بی اساس است و شرایط امنیتی پایتخت در ثبات کامل است.

رسول همچنین تأکید کرد که آنچه درباره شرایط هشدار امنیتی بخشنامه شده بخشی از تمهیدات امنیتی معمول است که هر روز صبح و شب در بغداد اجرا می گردد و نه هیچ چیزی بیش از آن.

او از رسانه ها خواست که در پوشش اخبار دقت لازم را به خرج دهند و از دامن زدن به شایعه خودداری نمایند.

پس از آن بود که بسیاری از همان فعالان توییتری با انتشار خبر تکذیب، تأکید کردند که هیچ خبری در پایتخت نیست و عکس هایی از محله های گوناگون بغداد از جمله منطقه خضراء منتشر کردند که نشان می داد همه چیز کاملا طبیعی است و حضور نیروهای امنیتی در این منطقه هم تفاوتی نکرده است.

ده ها کاربر توییتر نیز این پرسش را مطرح کردند که انتشار چنین شایعاتی به نفع کیست و چرا باید چنین اخباری به این راحتی در میان شمار بالایی از کاربران همرسانی گردد بی آنکه کسی از صحت و سقم آنها چیزی بپرسد.

با وجود این، مرکز بغداد شاهد افزایش تدابیر امنیتی است که بسیار معتقدند که به فراخوان تظاهرات نمایندگان برای اجرای تظاهرات در 25 اکتبر در سالروز اوج دریافت تظاهرات سال گذشته مربوط می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1157

به "پاسخ ارتش عراق به شایعه سقوط بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ارتش عراق به شایعه سقوط بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید