وزرای دفاع سابق ترامپ و اوباما خواهان تبادل نظر با ایران شدند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، جیمز متیس وزیر دفاع سابق دولت ترامپ و لئون پانه تا وزیر دفاع دولت اوباما در نشستی از لزوم شروع گفت وگوی مستقیم با ایران صحبت نموده اند.

وزرای دفاع سابق ترامپ و اوباما خواهان تبادل نظر با ایران شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیمز متیس وزیر دفاع سابق دولت کنونی آمریکا و لئون پانه تا یکی از وزرای دفاع دولت سابق آمریکا روز شنبه در نشستی از لزوم از سرگیری مصاحبه های مستقیم با ایران صحبت نموده اند.

به نوشته پایگاه میلیتاری تایمز، متیس و پانه تا در نشستی که دیروز در نشست سالانه مجمع ملی گفت وگوی ریگان برگزار شده، ادامه شرایط فعلی را برای غرب آسیا و کل دنیا تهدیدآمیز توصیف نموده اند.

پانه تا در این خصوص گفته است: خلاصه کلام اینکه، آن ها خطرناک هستند. ما باید کوشش کنیم تا آن ها را به میز مذاکره بازگردانیم؛ و فکر نمی کنم آنچه که الان داریم انجام می دهیم، چندان برای این کار مؤثر باشد.

متیس هم در این نشست ضمن حمایت از مصاحبه با ایران، از لزوم همکاری میان آمریکا و متحدانش در منطقه برای مهار ایران صحبت نموده و مدعی شده است که ایران مجهز به سلاح اتمی تهدیدی برای امنیت بین المللی است.

به نوشته میلیتاری تایمز، هم متیس و هم پانه تا با وجود حمایت از مصاحبه با ایران، از اینکه آمریکا به سرنگون شدن پهپاد این کشور توسط پدافند هوایی ایران واکنش محکم تری نشان نداده، انتقاد نموده اند. با این حال، هردو از بیان صریح اینکه باید به ایران پاسخ نظامی داده می شد، خودداری نموده اند.

این دو وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته اند که سرنگون شدن پهپاد آمریکا توسط ایران اهمیت پیشرفت در مصاحبه و حل مناقشه با ایران را گوشزد نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 545

به "وزرای دفاع سابق ترامپ و اوباما خواهان تبادل نظر با ایران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای دفاع سابق ترامپ و اوباما خواهان تبادل نظر با ایران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید