واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از اعتراضات در روسیه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزارت خارجه روسیه درباره حمایت سفارت آمریکا در مسکو از اعتراضات این کشور اظهار نظر کرد.

واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از اعتراضات در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه گفت، هیئت آمریکا یک سطر هم در مورد وقایع اعتراضات شش ژانویه در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره ننوشت و کشته شدن پنج تن و بازداشت بیش از 100 تن را محکوم نکرد اما بعد از دو روز جان سالیوان سفیر آمریکا آنچه رخ داد را تجاوز خشونت آمیز و مجرمانه توصیف کرد.

این وزارت خانه اضافه کرد: دنیا شاهد است که چطور دولت شما تظاهرات مسالمت آمیز را به تظاهرات غیرمسالمت آمیز تبدیل کرد زمانی که پلیس آمریکا اقدام به تیراندازی به تظاهرکنندگان کرد و از این رو دولت آمریکا رویکرد معترضان مسالمت جوی آمریکایی را به تجاوز به دموکراسی قلمداد کرد.

این سفارتخانه در انتها گفت، دو رویی عملکرد دیپلماسی آمریکا در شرایط خطر پاندمی کرونا افزایش یافته اشت. به مسائل خود توجه کنید و دست از مداخله در امور کشورهای دیگر بردارید.

همچنین ماریا زاخاوروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از عزم این وزارتخانه برای بازخواست دیپلمات های آمریکایی در اقدام سفارت آمریکا در مسکو درباره انتشار مسیرهای تظاهرات در تعدادی از شهرهای روسیه و نیز اطلاعات منتشره آن درباره تظاهرات به سمت کرملین اطلاع داد.

این سخنگو گفت، سفارت آمریکا در مسکو باید انتشار نقشه تجمعات بدون مجوز در روسیه را به وزارت خارجه شرح دهد.

او اضافه کرد: این چه معنی می دهد هدایت عمومی است یا دستور؟ حتی سازماندهندگان هم چنین نقشه هایی را اعلام نکردند. نمی توانیم تصور کنیم اگر سفارت روسیه در واشنگتن نقشه مسیرهای اعتراض را تا نقطه انتهای منتشر کند چه اتفاقی خواهد افتاد. مثلا در حمله به کنگره منجر به هیستری دنیای از سوی سیاستمداران آمریکایی می شد مثلا از شعارهایی ضد روسی گرفته تا تهدیدات به تحریم ها و اخراج دیپلمات های روس.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1363

به "واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از اعتراضات در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به حمایت سفارت آمریکا از اعتراضات در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید