واکنش مثبتی از سوی متجاوزان به طرح ابتکاری صنعا ندیده ایم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده صنعا با مایکل آرون سفیر انگلیس در یمن و هیات همراهش دیدار و مصاحبه کرد.

واکنش مثبتی از سوی متجاوزان به طرح ابتکاری صنعا ندیده ایم

در این دیدار موضوعات مهم انسانی و سیاسی و افق های آتش بس نظامی در سایه طرح ابتکاری انصارالله یمن مورد بحث و رایزنی نهاده شد.

سفیر انگلیس در این دیدار، طرح ابتکاری صنعا را ستود و آنرا فرصت واقعی برای تحقق صلح در یمن دانست و گفت که ورود به مذاکرات به حل سیاسی بحران یاری می نماید و اینکه برخورد با این طرح باید فراتر از سطح کنونی باشد تا به تقویت صلح و ثبات بیانجامد.

عبدالسلام هم تاکید نمود: طرح مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در راستای حسن نیت و تمایل به صلح و ثبات در یمن و سرانجام جنگ و محاصره است. تا به این لحظه پاسخ به طرح از حد موضع گیری مبهم فراتر نرفته است و به سطح مطلوبی نرسیده است که ما آنرا مثبت تلقی کنیم.

وی اضافه نمود: ادامه این وضعیت به باقی ماندن و استمرار طرح و تبدیل آن به آتش بس فراگیر یاریی نمی نماید اگر موضع روشنی اتخاذ نگردد. مردم یمن خواستار توقف جنگ و سرانجام محاصره هستند و آنگاه و در صورتی که این خواسته ملت یمن اجابت گردد ما می توانیم آنرا مثبت تلقی کنیم.

عبدالسلام ادامه بازداشت کشتی ها در دریای سرخ از سوی سعودی ها را مغایر با توافق استکهلم دانست و گفت: حملات صبح امروز به الصلیف در استان الحدیده نقض آشکار توافق سوئد و واکنشی منفی به طرح رئیس شورای عالی سیاسی یمن است.

وی همچنین از رایزنی درباره امور انسانی با سفیر انگلیس در یمن هم اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 379

به "واکنش مثبتی از سوی متجاوزان به طرح ابتکاری صنعا ندیده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مثبتی از سوی متجاوزان به طرح ابتکاری صنعا ندیده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید