واکنش روسیه به گزارش برلین درباره ناوالنی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی کاخ کرملین از آمادگی مسکو برای تعامل همه جانبه با برلین در راستای روشن شدن شرایط الکسی ناوالنی اطلاع داد. وزارت خارجه روسیه نیز بیانیه برلین درباره ناوالنی را بی پایه و اساس دانست. مرکل هم در خصوص گزارش های مسمومیت ناوالنی با نوویچوک اظهار نظر کرد.

واکنش روسیه به گزارش برلین درباره ناوالنی

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین اعلام کرد، روسیه برای روشن شدن شرایط الکسی ناوالنی آماده تعامل همه جانبه با آلمان است اما برلین تا به امروز به درخواست رسمی مسکو که پیش از این ارسال شده، پاسخی نداده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در این خصوص به خبرنگاران گفت: به طور کلی ما تأیید می کنیم که آماده تعامل کامل و تبادل اطلاعات در مورد این موضوع با آلمان هستیم.

پسکوف در پاسخ به این سوال که کرملین چگونه به بیانیه برلین واکنش نشان می دهد، اعلام کرد: در حال حاضر ما نمی توانیم پاسخ صحیح به بیانیه اعلام شده بدهیم.

سخنگوی کاخ کرملین توضیح داد: قبل از انتقال بیمار به برلین، مطابق با تمام استانداردهای بین المللی، یک سری کامل از آزمایش ها در کشور ما انجام شد و هیچ ماده سمی ای شناسایی نشده بود.

وی یادآوری کرد که دادستانی کل روسیه درخواست رسمی را به طرف آلمانی ارسال نموده و امیدوار است که یک پاسخ رسمی ارائه گردد. پزشکان ما نیز به طور رسمی پیشنهاد تبادل داده را ارائه داده اند و متأسفانه هنوز پاسخی از سوی همکاران آلمانی خود دریافت ننموده اند.

وزارت خارجه روسیه نیز گفت: بیانیه برلین در مورد شرایط سیاست مدار روس الکسی ناوالنی بی پایه و اساس است و احساس دژاوو (آشناپنداری) را به وجود می آورد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص شرح داد.

زاخاروا گفت: به نظر می رسد ما در حال بازگشت به آن موقع هایی هستیم که دوست داریم ترک کنیم، صادقانه بگویم زمان اظهارات بی اساس و نداشتن حقایقی هنگام بحث درباره مسائل جدی. دلمان می خواست که این دوره هیچ وقت برنگردد اما به نظرم ما دچار حس دژاوو یا همان آشناپنداری شده ایم.

مرکل:دنیا در انتظار پاسخ است

از سوی دیگر، صدراعظم آلمان گزارش های مربوط به مسمومیت ناوالنی با سم نوویچوک را ناامید کننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اطلاعات مربوط به اقدام به مسمومیت الکسی ناوالنی، وبلاگ نویس روس را ناراحت کننده خواند.

مرکل گفت: این اطلاعات ناامیدکننده در مورد اقدام به مسمومیت با هدف قتل است. الکسی ناوالنی با یک ماده شیمیایی اعصاب از گروه نوویچوک مورد حمله نهاده شد. این سم بدون شک در تجزیه و تحلیل ها کشف شده است. بنابراین، تأیید می گردد که الکسی ناوالنی قربانی یک جنایت بوده است. باید او را ساکت می کردند. من با شدیدترین لحن از طرف دولت آلمان این را محکوم می کنم.

مرکل به خبرنگاران گفت: در نیمه دوم روز توسط وزارت امور خارجه به سفیر روسیه در مورد نتایج تحقیقات اطلاع رسانی شد. ما انتظار داریم که دولت روسیه شرح دهد که چه اتفاقی افتاده است. پرسش های دشواری بوجود آمده است که فقط دولت روسیه می تواند و باید پاسخ دهد.

به گفته وی، سرنوشت ناوالنی توجه دنیایان را به خود جلب نموده است.

وی اضافه نمود: دنیا در انتظار پاسخ است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1110

به "واکنش روسیه به گزارش برلین درباره ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به گزارش برلین درباره ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید