نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را آزاد کردند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تلویزیون دولتی عمان بیان کرد که نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را که در اسارت این نیروها بودند، آزاد کردند.

نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را آزاد کردند

به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی عمان روز چهارشنبه اظهار داشت که طبق دستور سلطان هیثم بن طارق، مقامات عمانی با مقامات مربوطه در صنعا که با آزادسازی اتباع آمریکا و انتقال آنها به عمان موافقت نموده بودند، تماس گرفتند.

این رسانه عمانی در ادامه اضافه کرد که در فرآیند تبادل اسراء، دو شهروند آمریکایی که در اسارت نیروهای حوثی یمن بودند، آزاد شدند و در مقابل، 250 شهروند یمنی با دو پرواز از عمان به وطن خود بازگردانده شدند.

در بیانیه ای که رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا صادر کرد، دولت واشنگتن از آزادسازی دو شهروند آمریکایی به نامهای ساندرا لولی و میکائیل گیدادا از اسارت حوثی ها استقبال کرد و خواهان انتقال و بازگرداندن جنازه بیلال فاتین به میهن خود، آمریکا شد.

گفتنی است که ساندرا لولی که به عنوان نیروی مددکار فعالیت می کرد به مدت سه سال و میکائیل گیدادا که به تجارت اشتغال داشت، به مدت یکسال در اسارت نیروهای حوثی بودند.

در مقابل، کشور عمان نیز با انجام دو پرواز به صنعا حدود 250 شهروند یمنی را که در عمان و سایر کشورها تحت درمان قرار گرفته بودند، به یمن بازگرداند.

رابرت اوبرایان از اقدامات سلطان هیثم بن طارق آل سعید و همچنین ملک سلمان، پادشاه سعودی برای یاری به تضمین آزادی دو شهروند آمریکایی قدردانی کرد. وی در ادامه گفت: اولویت رئیس جمهور (دونالد) ترامپ همچنان تضمین آزادی و بازگرداندن شهروندان آمریکایی گروگان گرفته شده در کشورهای دیگر است. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1170

به "نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را آزاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای حوثی یمن دو شهروند آمریکایی را آزاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید