نگرانی آمریکا درباره بهره برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی کاخ سفید گفت، دولت بایدن نگران این است که روسیه و چین کوشش می نمایند تا با توزیع جهانی واکسن های مقابله با کرونای خود، پیشرفت ها و نفوذ دیپلماتیک به دست بیاورند.

نگرانی آمریکا درباره بهره برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت: به طور حتم ما شاهد کوشش هایی از سوی دیگر کشورها، چین و روسیه، برای استفاده از واکسن های ضد کرونا به عنوان ابزاری برای پبشبرد دیپلماتیک بوده ایم و با نگرانی به این اقدامات نگاه می کنیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با سایر رهبران دنیا همکاری داشته و گفته که ایالات متحده به صحنه دنیای بر می گردد و دولتش برای این منظور به وسیله یکسری اقدامات کوشش هایی را انجام می دهد.

در یک آنالیز تحقیقی اخیر که در ژورنال لنست منتشر شد، واکسن روسی اسپوتنیک وی ساخت مرکز تحقیقات میکروبیولوژی و اپیدمیولوژی گامالیا، روسیه، با توجه به فاز سوم آزمایش های بالینی 91.6 درصد کارایی داشت.

این واکسن که بر اساس پلتفورم ناقل آدنوویروس انسانی ساخته می گردد، از سوی دولت روسیه در 11 اوت ثبت شده و بیش از 20 کشور آن را برای استفاده در موارد اضطراری ثبت نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1403

به "نگرانی آمریکا درباره بهره برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آمریکا درباره بهره برداری دیپلماتیک چین و روسیه از واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید