نتیجه پلاسما درمانی روی بیماران کرونایی بررسی می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، استاد تمام دانشگاه بقیه الله از ثبت شدن و کداخلاق دریافت پروژه پلاسما اطلاع داد و گفت: قرار شد که ما نتیجه این پلاسما را روی بیماران بررسی کنیم.

نتیجه پلاسما درمانی روی بیماران کرونایی بررسی می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حسن ابوالقاسمی، استاد تمام دانشگاه بقیه الله و رییس انجمن خون و سرطان بچه ها در برنامه رادیویی روزنه گفت: وقتی با بیماری کووید 19 روبه رو شدیم درمان ثابت شده ای نداشت. طبیعی بود که آنچه به نظر می رسید موثر و در کارآزمایی بالینی تست گردد. پروژه پلاسما نیز یک کارآزمایی بالینی ملی بود که ثبت شد و کد اخلاق گرفت و قرار شد که ما نتیجه این پلاسما را روی بیماران بررسی کنیم.

استاد تمام دانشگاه بقیه الله گفت: این کار در جهان سابقه داشت یعنی در بیماری های قبلی مثل سارس، ابولا و آنفولانزای H 1 N 1 صورت گرفته بود و نتایج مثبتی هم داشت. ما تقریبا اطلاعات مختصری از چین داشتیم. حدود پنج بیمار را گزارش نموده بودند که پلاسما درمانی روی آن ها موثر بوده است لذا یک پروژه بزرگی مدون شد.

ابوالقاسمی توضیح داد: این پروژه برکات زیادی داشت از جمله باعث شد علاوه بر اینکه تست می کنیم ببینیم که آیا پلاسما موثر است یا خیر؟ در کنار این پروژه کیت سازی ما نیز رشد کرد و اکنون کیت های ایرانی در بازار به وفور دیده می گردد.

این استاد دانشگاه اعلام نمود: پلاسمای خانم هایی که سابقه بارداری دارند برای بیمارستان ها استفاده نمی گردد، چون عارضه نادری به نام ترالی وجود دارد که باعث می گردد بیمار بدحال گردد و دیده شده که در پلاسمای خانم هایی که سابقه بارداری دارند بیشتر است لذا در همه جهان پلاسمای خانم هایی که سابقه بارداری دارند را حذف می نمایند و در فرایند ساخت ایمونوگلوبین استفاده می نمایند.

وی گفت: وقتی در تهران پروژه پلاسما درمانی را آغاز کردیم نتایج مثبتی دربرداشت و متخصصان بالینی به پلاسما اقبال پیدا کردند لذا در خیلی از استان ها امکانات لازم فراهم شده و قرار است در قالب استاندارد های همان پروژه ای که اکنون در تهران انجام می گردد در شهرستان ها نیز انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 902

به "نتیجه پلاسما درمانی روی بیماران کرونایی بررسی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه پلاسما درمانی روی بیماران کرونایی بررسی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید