مسعود قره خانی پس از استعفای هانسن به عنوان رئیس نو مجلس نروژ پیشنهاد شده است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews مسعود قره خانی، سیاستمدار 39 ساله ایرانی-نروژی از سوی حزب کارگر به عنوان رئیس نو مجلس نروژ پیشنهاد شده است. این اقدام پس از استعفای اوا کریستین هانسن از ریاست مجلس صورت گرفت. اکثریت مجلس نروژ در اختیار حزب کارگر است و احتمالا رای گیری بر سر ریاست قره خانی در روز پنجشنبه (امروز) در مجلس انجام می شود.

مسعود قره خانی پس از استعفای هانسن به عنوان رئیس نو مجلس نروژ پیشنهاد شده است

قره خانی نماینده مجلس نروژ از استان بوسکرود این کشور است. وی رهبر کمیته مهاجرت حزب کارگر بوده است.

مسعود متولد تهران در ایران از خانواده ای پیرانشهری است که در سال 1987(1366) به همراه خانواده اش به نروژ مهاجرت کرد و در آوور ایکر بزرگ شد. پدرش بیژن قره خانی سیاستمدار و فعال سندیکای گارگری است.

مسعود قره خانی در نروژ در رشته رادیوگرافی فارغ التحصیل و در بیمارستان مشغول به کار شد و بعدها به فعالیت های حزبی پرداخت و وارد حزب کارگر شد. وی در مجلس نروژ معاون دوم کمیته بازرگانی بوده است.

مسعود قره خانی روز گذشته در یک نوشته فیس بوکی درباره مهاجرت خانواده اش به نروژ گفت: ما پس از یک سفر طولانی تنها با یک دلار در جیب به نروژ آمدیم.

وی گفت که پدر و مادرش کار خود را در نروژ با چیدن توت فرنگی در یک مزرعه آغاز کردند. سپس پدرش جذب شهرداری شد و مادرش معلمی را در پیش گرفت و او حالا قرار است ریاست مجلس را برعهده بگیرد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1838

به "مسعود قره خانی پس از استعفای هانسن به عنوان رئیس نو مجلس نروژ پیشنهاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود قره خانی پس از استعفای هانسن به عنوان رئیس نو مجلس نروژ پیشنهاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید