مسئولان دانشگاه ها با اطلاع رسانی شفاف نگرانی دانشجویان را برطرف نمایند ، لزوم استفاده از آموزش های الکترونیک در شرایط پساکرونا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر علوم با بیان اینکه مسئولان دانشگاه ها در شرایط فعلی باید با اطلاع رسانی شفاف نگرانی دانشجویان را برطرف نمایند، بر لزوم استفاده از آموزش های الکترونیک در دوران پس از کرونا تاکید نمود.

مسئولان دانشگاه ها با اطلاع رسانی شفاف نگرانی دانشجویان را برطرف نمایند ، لزوم استفاده از آموزش های الکترونیک در شرایط پساکرونا

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صبح امروز جلسه معاونان آموزشیو تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها با منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی برگزار گردید.

در این جلسه غلامی تاکید نمود: حرکت جدید در حوزه آموزش عالی و تغییر از کلاس های درس حضوری به آموزش های الکترونیکی در فاصله زمانی خیلی کوتاه و بدون آمادگی قبلی، یک دستاورد عظیم در کشور و اتفاقی خیلی خوب و قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه ها و آموزش عالی با اطلاع رسانی شفاف تر و اقدامات دقیق تر، نگرانی های دانشجویان عزیز و خانواده های محترم شان را رفع نمایند. با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده و تجربه های بدست آمده باید یک سامانه ملی و جامع آموزش های الکترونیکی ایجاد گردد.

وزیر علوم گفت: به هیچ وجه نباید این القاء در جامعه شکل بگیرد که دانشگاه ها تعطیل هستند. خیر دانشگاه ها به هیچ وجه تعطیل نیستند. فقط کلاس های درس به صورت حضوری برگزار نمی گردد و فعلا آموزش های آنلاین و مجازی جایگزین آن شده است. سایر بخش های دانشگاه ها اعم از اداری پژوهشی آزمایشگاه ها و بخش دیگر فعال و مشغول ارائه خدمات هستند.

غلامی گفت: استادان فعال و پرکوشش که در شرایط سخت اخیر کلاس های خود را در قالب آموزش های الکترونیکی با کیفیت خوبی برگزار و به دانشگاه و دانشجویان یاری نموده اند باید مورد تقدیر واقع شوند.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات و شوراهای مختلف در دانشگاه ها با حضور جمعی اعضای هیات علمی و مسئولان مرتبط باید به شکل جدی مورد نظارت قرار گیرد.

غلامی همچنین در این جلسه بر لزوم حفاظت و حراست از دستاوردها و تجربه های خوب برگزاری آموزش های الکترونیک دردانشگاه ها و کوشش و برنامه ریزی جدی و دقیق برای کم کردن نواقص موجود سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده از این روش به عنوان یک مدل آموزشی در کنار روش های آموزش حضوری در شرایط پس از کرونا تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 908

به "مسئولان دانشگاه ها با اطلاع رسانی شفاف نگرانی دانشجویان را برطرف نمایند ، لزوم استفاده از آموزش های الکترونیک در شرایط پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان دانشگاه ها با اطلاع رسانی شفاف نگرانی دانشجویان را برطرف نمایند ، لزوم استفاده از آموزش های الکترونیک در شرایط پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید