مرکل: کرونا و پناهندگان بزرگترین چالش های دوران صدر اعظمی من بودند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، صدر اعظم آلمان در گفتگویی به بحران پناهندگان و کرونا به عنوان مهم ترین چالش های دوران 16 ساله صدر اعظمی خود اشاره نمود که مستقیما به سرنوشت انسان ها مربوط می شدند.

مرکل: کرونا و پناهندگان بزرگترین چالش های دوران صدر اعظمی من بودند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در مصاحبه با دویچه وله آلمان به مسئله هجوم مهاجران به اروپا و همه گیری کرونا به عنوان بزرگترین چالش های دوران 16 ساله صدر اعظمی خود اشاره نموده و گفت: در هر دو مورد ما دیدیم که این بحران چگونه مستقیما بر انسان ها تاثیر می گذارد و به سرنوشت آن ها مرتبط می گردد.

مرکل در بخشی از این مصاحبه انتقاداتی را در مسئله حل بحران پناهندگان به خود وارد نموده و اعتراف کرد: البته ما هنوز پیروز به مقابله با علل پناهندگی نشده ایم. ما نتوانستیم در اروپا یک سیستم مهاجرت و پناهندگی واحد را ایجاد کنیم. بنابراین ما هنوز نتوانستیم تعادلی بین کشورهای مبدا و کشورهای پذیرنده مهاجران ایجاد کنیم. ما هنوز باید اقدامات بیشتری در زمینه یاری های توسعه ای و مهاجرت های قانونی انجام دهیم.

صدر اعظم آلمان از جمله دیگر چالش های دوران صدر اعظمی خود را این دانست که همواره افراد بیشتری در دنیا چند جانبه گرایی را زیر سوال می برند. وی در این باره گفت: این مسئله همواره برای من مهم بود و من همواره سعی نموده ام سازمان های بین المللی، صندوق بین المللی پول، بانک دنیای، سازمان تجارت دنیای و دیگر نهادهای بین المللی را تقویت کنم.

وی بعلاوه گفت که در موضوع مهم مبارزه با تغییرات آب و هوایی باید بسیاربسیار سریع تر عمل گردد.

مرکل با اشاره به اینکه کنفرانس آب و هوای گلاسکو که همچنان ادامه دارد البته نتایجی را در پی داشته در عین حال گفت: اما از دیدگاه جوانان همچنان به صورت قابل توجهی این فرایند کند است. وی از جوانان خواست فشارها در این راستا را بیشتر نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1849

به "مرکل: کرونا و پناهندگان بزرگترین چالش های دوران صدر اعظمی من بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: کرونا و پناهندگان بزرگترین چالش های دوران صدر اعظمی من بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید