بازسازی دیوارهای اطراف مقبره رئیس المجاهدین

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، معاون میراث فرهنگی استان قزوین از استحکام بخشی و بازسازی دیوارهای ضلع شمال و شرق محوطه اطراف مقبره رئیس المجاهدین شهرستان آبیک اطلاع داد.

بازسازی دیوارهای اطراف مقبره رئیس المجاهدین

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، احسان نورانی روز یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 با اعلام این خبر گفت: مقبره شادروان میرزا حسن شیخ الاسلام ملقب به رئیس المجاهدین واقع در روستای ناصرآباد شهرستان آبیک از بناهای ارزشمند مربوط به دوره قاجار و ثبت شده در فهرست آثار ملی است که با توجه به تخریب بخش هایی از دیوار اطراف بنا، استحکام بخشی و بازسازی آن از محل اعتبارات اداره کل انجام شد.

معاون میراث فرهنگی قزوین اظهار کرد: در این پروژه بازسازیی برچیدن دیوارهای فرسوده ضلع شمال و شرق محوطه اطراف مقبره، اجرای مجدد و بندکشی دیوار، با نظارت کارشناسان اداره کل انجام شد.

مقبره شادروان میرزا حسن شیخ الاسلام که رهبری آزادی خواستار و مشروطه طلبان خط قزوین را بر عهده داشت و در براندازی نظام استبدادی و فتح تهران، لقب رئیس المجاهدین یافت در کیلومتر 25 جاده قزوین - آبیک واقع شده است و در تاریخ 17 اسفند 1381 با شماره ثبت 7683 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1527

به "بازسازی دیوارهای اطراف مقبره رئیس المجاهدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی دیوارهای اطراف مقبره رئیس المجاهدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید