لاوروف: هرگونه عملیات نظامی در ونزوئلا پیامدهای فاجعه آمیزی خواهد داشت

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هرگونه اقدام نظامی در ونزوئلا پیامدهای فاجعه آمیزی به دنبال خواهد داشت.

لاوروف: هرگونه عملیات نظامی در ونزوئلا پیامدهای فاجعه آمیزی خواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در فنلاند هشدار داد که هرگونه عملیات نظامی در ونزوئلا پیامدهای فاجعه آمیزی به همراه خواهد داشت.

پامپئو روز دوشنبه وارد شهر روانیمی فنلاند شد. وی قرار است در این شهر در نشست وزارتی شورای قطب شمال مشارکت نموده و درباره سیاست آمریکا در این منطقه سخنرانی کند.

لاوروف که پس از دیدار با پامپئو صحبت می کرد، گفت: ما مخالف عملیات خصمانه در هرجایی هستیم که در تضاد با قوانین بین المللی باشد. استفاده از زور تنها با مجوز شورای امنیت سازمان ملل یا در پاسخ به تهاجم علیه حاکمیت یک کشور مجاز است. هیچکدام از این موارد در ونزوئلا مشاهده نشده است.

وزیر خارجه آمریکا امروز در مصاحبه ای مدعی شد که ایران، روسیه، کوبا و هر کشوری که در حق مردم ونزوئلا برای احیای دموکراسی مداخله کند، باید این کشور آمریکای لاتین را ترک نمایند.

پس از شکست هفته گذشته کودتای تحت رهبری آمریکا در ونزوئلا، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه خود مدعی شد که نیکلاس مادورو رئیس جمهور منتخب ونزوئلا در این لحظه حکمرانی می نماید اما نمی تواند بخشی از آینده کشورش باشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 131

به "لاوروف: هرگونه عملیات نظامی در ونزوئلا پیامدهای فاجعه آمیزی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: هرگونه عملیات نظامی در ونزوئلا پیامدهای فاجعه آمیزی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید