لاوروف: قبل از هرگونه اقدام نظامی آمریکا، از آن باخبریم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر امور خارجه روسیه مدعی شده که این کشور اطلاعات به روزی را درباره هرگونه برنامه نظامی آمریکا دارد و می تواند آنها را خنثی کند.

لاوروف: قبل از هرگونه اقدام نظامی آمریکا، از آن باخبریم

از وبلاگ پاییز دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری تاس گزارش داد، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مطمئن باشید، ما از برنامه های ارتش آمریکا و سایر کشورهای غربی علیه فدراسیون روسیه آگاهیم.

این دیپلمات ارشد دولت روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو چگونه با چالش های امنیتی مدرن روبرو می گردد، گفت: روسیه برای دفاع از ظرفیت های دفاعی خود همچنان حضور نظامی دنیای خود را حفظ می نماید.

روسیه 9 پایگاه نظامی خارجی شامل یکی در کریمه دارد. در کنار اینها، روسیه پایگاه های نیروی دریایی در ویتنام و سوریه دارد.

لاوروف در ادامه اضافه کرد: هیچ اهمیتی ندارد که در دنیا چه اتفاقی می افتد، ما از امنیت خود به عنوان یک کشور، برای شهروندانمان و حق حاکمیت مان کاملا حفاظت می کنیم. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مکررا گفته و من هم اطمینان می دهم که حفظ امنیت از اصول اولیه ماست.

براساس گزارش موسسه بین المللی تحقیق صلح استکهلم، سال گذشته میلادی، هزینه های ارتش روسیه 20 درصد کاهش یافت و به رقم 66.3 میلیارد دلار رسید.

آمریکا مبلغ 634 میلیارد دلار در سال 2017 برای ارتشش اختصاص داد و ماه گذشته میلادی نیز کنگره این کشور به افزایش هزینه های نظامی به مبلغ 716 میلیارد دلار برای 2019 رای داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 556

به "لاوروف: قبل از هرگونه اقدام نظامی آمریکا، از آن باخبریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: قبل از هرگونه اقدام نظامی آمریکا، از آن باخبریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید