قیمت محصولات لبنی قبل از معین نرخ شیرخام محاسبه نمی گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در واکنش به صحبت های اخیر معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در مورد اعلام زودهنگام قیمت مصوب شیرخام توضیحاتی ارائه داد.

قیمت محصولات لبنی قبل از معین نرخ شیرخام محاسبه نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته سازمان حمایت در جلسه ای با حضور تشکل های لبنی و دامپروری و بعضی از دستگاه های مربوطه در این بخش قیمت شیرخام از درب دامداری ها را در صورت تامین 100 درصدی نهاده های مورد احتیاج دامداریها کیلویی 4150 تومان معین کرد و پس از آن نیز قیمت محصولات لبنی براساس قیمت جدید شیرخام محاسبه و اعلام شد.

به عبارت دیگر براساس توافقات انجام شده مقرر شد که 100 درصد نهاده های دامداریها با قیمت مصوب توسط دولت تامین گردد تا قیمت شیرخام 4150 تومان باشد؛ در حالی که بنابر گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران دولت از ابتدای سال توانسته حدود 30 درصد نهاده های دامی را با قیمت مصوب برای دامداران تهیه کند و 70 درصد نهاده ها توسط خود دامداران از بازار آزاد تهیه شده است!

هنوز یک هفته از اعلام قیمت جدید شیرخام نگذشته بود که در روز شنبه (اول آذر) ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب شیر خام را کیلویی 4500 تومان اعلام نمود و معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در واکنش به این تغییر قیمت در یک برنامه تلویزیونی گفت که قیمت 4150 تومانی که چند روز گذشته توسط انجمن صنایع لبنی در رسانه ها اعلام شد، قیمت رسمی نبود. در آن مرحله هنوز قیمت نهایی شیرخام معین نشده بود و قیمت 4150 تومانی بر مبنای تامین 100 درصدی نهاده های وارداتی یعنی ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است که در اختیار دامداران قرار گیرد.

در واکنش به این اظهارات نیز سخنگوی انجمن صنفی فرآورده های لبنی به خبرنگاران گفت: ادعا می گردد خبر قیمت شیرخام توسط انجمن صنایع فرآورده های لبنی زودهنگام منتشر شده و این قیمت هنوز قطعی نبوده است. باید پرسید چطور تمام اعداد و ارقام اعلام شده در مصوبه مانند قیمت چربی، نحوه محاسبه آن و قیمت لبنیات دقیق و قطعی بوده ولی قیمت شیر خام قطعی نبوده است؟

وی اضافه نمود: چطور امکان دارد که قیمت مصوب لبنیات بر پایه 4150 تومان قیمت مصوب شیرخام معین گردد ولی بعد از آن قیمت مصوب شیر تغییر کند؟ به عبارت دیگر این امکان وجود ندارد که قیمت محصولات لبنی قبل از قیمت مصوب شیرخام محاسبه گردد.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ادامه داد: متاسفانه در این میان بخشی از واقعیت ها گفته نمی گردد، ولی در جلسه هفته گذشته، سازمان حمایت با قیمت 4150 تومان برای شیرخام توافق شد؛ مشروط براینکه 100 درصد نهاده ها تامین گردد و قیمت محصولات لبنی نیز براساس قیمت 4150 تومان محاسبه شد.

وی در خاتمه گفت: اگر وزارت کشاورزی نمی تواند 100 درصد نهاده های مورد احتیاج دامداری ها را تامین کند و قیمت شیرخام را به 4500تومان تغییر داده است این تفاوت قیمت بایستی در محصولات لبنی هم لحاظ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1245

به "قیمت محصولات لبنی قبل از معین نرخ شیرخام محاسبه نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت محصولات لبنی قبل از معین نرخ شیرخام محاسبه نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید