قیمت روز خودرو بررسی شد ، بازار بی مشتری با خودروهای گران!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، قیمت روز خودرو در بررسی خبرنگاران نشان دهنده آن بود که همانند هفته های گذشته، بازار معاملات خودرو همچنان کم رونق است. اگر چه این بی رونقی و حضور کمتر مصرف کنندگان در بازار، باعث شده که قیمت گذار بسیاری از خودروها، واسطه ها باشند. قیمت روز خودرو در بازار هم همچنان اوضاع خوبی ندارد.

قیمت روز خودرو بررسی شد ، بازار بی مشتری با خودروهای گران!

خبرنگاران - مهدی درفشی: همانند روزها، هفته ها و حتی ماه های گذشته، در هفته ای که گذشت هم بازار خودرو اوضاع مساعدی نداشت. کاهش توان خرید خودروی تازه از طرفی و منتظر ماندن درصد عمده ای از مصرف کنندگان تا زمان تثبیت شرایط بازار از طرفی دیگر، باعث شده تا بازار خودرو کم رونق باشد.

البته این کم رونقی، مانع از افزایش قیمت خودرو نشد. حضور درصد کمتری از مصرف کنندگان در بازار، باعث شده که قیمت گذار بسیاری از خودروها، واسطه ها باشند.

به طور مثال، امروز پژو 207 صفر کیلومتر مدل 99 تحویل برج 11، چیزی در حدود 290 میلیون تومان معامله شد. این قیمت از طریق واسطه ها ارائه می شود. اگر فروشنده عادی قصد فروش یک خودرو با چنین مشخصاتی را داشته باشد، نهایتا بتواند خودروی خود را حدود 285 الی 286 میلیون تومان به فروش برساند.

حال اگر این خودرو تنها سه هزار کیلومتر پیمایش داشته باشد، فروشنده عادی نهایتا بتواند پژو 207 مدل 99 خود را 275 میلیون تومان به فروش برساند. تنها همین مثال کافی است تا متوجه شوید که حضور مصرف کننده و فروشنده عادی، چقدر می تواند در قیمت خودرو و بازار معاملات موثر باشد. مسلما قیمت خودرو روندی نزولی خواهد داشت.

شرایط قیمت برخی از خودروهای صفر کیلومتر

ایران خودرو

در هفته ای که گذشت، قیمت برخی از خودروها کاهش و برخی افزایش یافت. وانت آریسان با سه میلیون کاهش قیمت، در این هفته 177 میلیون تومان معامله شد. سمند ال ایکس با موتور XU7 سپر تازه با پنج میلیون تومان افزایش قیمت، 212 میلیون تومان معامله شد.

سمند ال ایکس بنزینی با موتور EF7 هم با پنج میلیون تومان افزایش قیمت، 240 میلیون تومان معامله شد. البته در میان خانواده سمند، سورن ELX معمولی کاهش فیمت شش میلیون تومانی داشت و 242 میلیون تومان معامله شد.

از دیگر محصولات ایران خودرو می توان به پژو پارس سال اشاره کرد که در ابتدای هفته، با قیمتی در حدود 250 میلیون تومان معامله می شد. اما امروز این خودرو با کاهش قیمت پنج میلیون تومانی، 245 میلیون تومان معامله شد. پژو 206 تیپ دو هم با افزایش قیمت حدودا هشت میلیون تومانی، 215 میلیون تومان معامله شد.

سایپا

قیمت محصولات سایپا هم با تغییراتی روبرو شد. خانواده پراید افزایش قیمت دو تا پنج میلیون تومانی داشتند. سایپا تیبا صندوقدار در هفته ای که گذشت، حدودا 133 میلیون تومان معامله شد.

سایپا تیبا دو کاهش قیمت یک میلیون تومانی داشت و 140 میلیون تومان معامله شد. سایپا کوییک دنده ای معمولی با دو میلیون افزایش قیمت، 156 میلیون تومان و سایپا کوییک R هم با 4 میلیون افزایش قیمت، 161 میلیون تومان معامله شد.

در میان وانت های زامیاد هم تنها نسخه گازسوز افزایش قیمت داشت. قیمت این وانت با رشد شش میلیون تومانی به 252 میلیون تومان رسید.

پارس خودرو

در هفته ای که گذشت، خانواده H200 برلیانس با افزایش قیمت حدودا 13 میلیون تومانی، در بازار آزاد 240 میلیون تومان قیمت خوردند. خانواده H300 هم در نسخه اوماتیک با افزایش قیمت هفت میلیون تومانی، حدود 400 میلیون تومان معامله شدند.

از خانواده رنو هم می توان به پارس تندر اشاره کرد. این خودرو با کاهش قیمت دو میلیون تومانی، 318 میلیون تومان معامله شد.

منبع: بیت ران
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1626

به "قیمت روز خودرو بررسی شد ، بازار بی مشتری با خودروهای گران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت روز خودرو بررسی شد ، بازار بی مشتری با خودروهای گران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید