قطار ملی ایرانی رونمایی می گردد، افتتاح خط فراوری واکسن آنفلوانزا

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران، بهره برداری از طرح های ملی دانش بنیان و نوآور معاونت علمی و فناوری در استان های البرز، تهران و قزوین با حضور رئیس جمهور فردا به مرحله رونمایی می رسند.

قطار ملی ایرانی رونمایی می گردد، افتتاح خط فراوری واکسن آنفلوانزا

افتتاح خط فراوری واکسن آنفلوآنزای فصلی انسانی، راه اندازی خط فراوری موتور 3 سیلندر کم مصرف یورو 6 و آزمایشگاه ملی قوای محرکه، افتتاح طرح فراوری یک رام قطار هفت واگنه مترویی در تهران، رونمایی از ناحیه نوآوری شریف، افتتاح خط فراوری 5 محصول زیست فناوری از جمله محصولاتی هستند که با حضور رئیس جمهور رونمایی می شوند.

یکی از این طرح ها که قرار است رونمایی گردد افتتاح طرح فراوری یک رام قطار 7 واگنه مترویی در تهران است که توسط محققان جهاد دانشگاهی با همکاری 18 شرکت دانش بنیان به نتیجه رسیده است.

مراحل تست گرم این قطار 16 فروردین 1400 در خط تست پایانه فتح آباد با موفقیت انجام شد. سیستم رانش این قطار شامل تمام بخش های سخت افزاری و نرم افزاری است که وظیفه تأمین تغذیه الکتریکی؛ کنترل و حفاظت و راهبری؛ حرکت و توقف قطار را برعهده دارد. 20 دستگاه گیربکس؛ 20 دستگاه موتور ترکشن؛ 10 دستگاه سیستم کنترل دور موتورها؛ 4 دستگاه تغذیه تجهیزات جانبی و یک ست کامل TCMS که کنترل و نظارت بر اجزای فوق را برعهده دارد، زیربخش های سیستم رانش هستند که توسط جهاد دانشگاهی طراحی، ساخته و در این قطار قرار داده شده است.

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مورد این دستاورد ملی گفت: خیلی ها باور نداشتند ساخت قطار مترو در داخل و به ویژه بخش سیستم پیچیده کنترلی آن قابل انجام باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1504

به "قطار ملی ایرانی رونمایی می گردد، افتتاح خط فراوری واکسن آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار ملی ایرانی رونمایی می گردد، افتتاح خط فراوری واکسن آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید