قانون شورای عالی انقلاب در انتصاب های دانشگاهی رعایت نمی گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در نتصابات دانشگاهی چه دانشگاه آزاد چه دانشگاه دولتی، رفاقت حاکم شده و معین نیست که چگونه قانون را اجرا می نمایند.

قانون شورای عالی انقلاب در انتصاب های دانشگاهی رعایت نمی گردد

مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص بعضی انتصاب های دانشگاهی که بر خلاف قانون شورا انجام می گردد گفت: تمام انتصاب های دانشگاهی توسط رای شورا به کمیته سه نفره واگذار شده؛ بنابراین انتصاب ها در شورا مطرح نمی گردد.

وی افزود: آنچه که قبلا تصویب شده بود برای دانشگاه های مهم باید از دانشیار به بالا باشد و اگر رتبه علمی وی کمتر باشد با دو سوم آرای شورا باید انتخاب میشد.

گلشنی افزود: در حال حاضر اصلا شرایط مطلوب برای انتصابات دانشگاهی رعایت نمی گردد.

وی در خصوص انتصاب علاالدین بروجردی در دانشگاه آزاد ادامه داد: در خصوص فرد خاصی نظر نمی دهم، اما همین قدر را می دانم که در کشور رفاقت حاکم است و انتصابات دانشگاهی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه دولتی رفاقت حاکم شده است و تعیین نیست که چگونه قانون را اجرا می نمایند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: متاسفانه این اختیار از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده و همان موقع گفتم که این کار ظلم در حق شورا است؛ چرا که تمام انتصاب ها به نام شورا تمام می گردد، اما اعضای شورا خبری از این انتخاب ها ندارند و به نظر من این کافی نیست که سه نفر تصمیم گیر انتصاب های دانشگاهی باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1133

به "قانون شورای عالی انقلاب در انتصاب های دانشگاهی رعایت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون شورای عالی انقلاب در انتصاب های دانشگاهی رعایت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید