فلایتیو و هومسا، کنار هم در سبد سرمایه گذاری هلدینگ ارنیکا
به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، طی روزهای اخیر با سرمایه گذاری در شرکت فلایتیو، سبد سرمایه گذاری ارنیکا گسترده تر و امیدی دوباره به صنعت گردشگری تزریق شد.
هلدینگ ارنیکا از سال 1390 فعالیت خود را در حوزه های مختلف شروع نموده و با پیشروی در خلاقیت و هوشمندی توانسته کاربران و مشتریان زیادی را به سمت کسب و کارهای خود جلب کند. آنچه که در این راستا به پیروزیت و نوآوری یاری نموده، جذب و وجود نیروی انسانی کارآمد و متخصص در زمینه های مرتبط است که باعث شده ارنیکا راستا رو به رشدی را تجربه کند. شرکت های هومسا، توکبا، آوازه بازرگانی پارس، پویان انرژی لیدوما، بیت راه، اکسکوینو، کانکتا و کلینیک نیاوران از کسب وکارهای این هلدینگ بزرگ هستند. هلدینگ ارنیکا تا به امروز پیروز به اخذ مجوز دانش بنیانی برای چندین شرکت خود شده که همین موضوع بیانگر اهمیت و تمرکز بر دانش متخصصین در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک است.
سال 1396 هلدینگ ارنیکا در راستای توسعه پایدار وارد حوزه گردشگری شد و برند تجاری هومسا را در قالب پلتفرمی برای ارائه خدمات اقامتی به کاربران فضای آنلاین معرفی کرد. طی روزهای اخیر با سرمایه گذاری در شرکت فلایتیو، سبد سرمایه گذاری ارنیکا گسترده تر و امیدی دوباره به صنعت گردشگری تزریق شد. در ادامه از فعالیت های این دو کسب و کار و رویداد اخیر بیشتر خواهیم گفت.
هومسا؛ سامانه اجاره آنلاین و روزانه اقامتگاه در سراسر ایران
سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه های بوم گردی راه چاره نوین سفر آسا (سهامی خاص) با نام تجاری هومسا، تا به امروز توانسته بیش از 5000 واحد اقامتی و هزاران رزرو آنلاین پیروز در سراسر ایران داشته باشد. این پلتفرم در راستای توسعه پایدار گردشگری توانسته یک زنجیره تأمین سبز فراهم آورد تا میهمانان و میزبانان با خیالی آسوده و به شکل مؤثری در یک بستر امن، به همدیگر ملحق شوند. به موازات این اندیشه، لوگو هومسا به گونه ای طراحی شده تا بیانگر خط فکری کسب و کار باشد؛ خانه ای سبز به همراه میهمان و میزبانی که با دریافت خدمات رزرو اقامتگاه، دست دوستی به هم می دهند. هومسا نمودار صعودی خود را با رشد چند صد در صدی طی می نماید و هر روز سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد.
فلایتیو؛ بزرگ ترین سامانه خرید بلیط مسافرت
با نگاهی به سیر زمانی پنج ساله تأسیس تا شکوفایی فلایتیو بدون شک می توان وجود برنامه ریزی توسعه یک کسب و کار آنلاین در حوزه سفر و گردشگری را به خوبی مشاهده کرد. با هم نگاهی به گزارش ها و چرخه حیات فلایتیو خواهیم داشت:
سال 1395: تأسیس فلایتیو و افزوده شدن قطار داخلی به سبد محصولات و رونمایی از اپلیکیشن اندروید
سال 1396: گذر از یک میلیون بازدید وب سایت در ماه، صعود به رده بندی 10 فروشنده برتر پروازهای خارجی در ایران، افزوده شدن هتل خارجی به سبد محصولات فلایتیو، کسب جایگاه سوم فروش پروازهای خارجی در ایران و رونمایی از اپلیکیشن ios فلایتیو
سال 1397: کسب جایگاه دوم فروش پروازهای چارتری و سیستمی داخلی، گذر از 50 هزار پشتیبانی تلفنی پیروز، افزایش تعداد نیروی انسانی بیش از 100 نفر، کسب رتبه نخست فروش پروازهای خارجی و کسب پنج برتر فروش قطارهای داخلی
سال 1398: افزوده شدن قطار خارجی به سبد محصولات فلایتیو، گذر از فروش 5000 بلیط در روز، ثبت بالاترین رکورد فروش فلایتیو، افزایش تعداد هتل های خارجی به یک میلیون، افزوده شدن اتوبوس به سبد محصولات، گذر از مرز سه میلیون مسافر و راه اندازی باشگاه مشتریان
این شرکت در سال 1399 علی رغم دوران رکود سفر در اپیدمی کرونا توانست به حیات سازمانی خود ادامه دهد و نهایتا پس از ماه ها مذاکره، با واگذاری 70 درصد از سهام خود (به ارزش 200 میلیارد تومان) به هلدینگ ارنیکا ملحق شد.
هومسا و فلایتیو؛ دو کسب و کار هلدینگ ارنیکا در حوزه گردشگری
26 اردیبهشت نشستی آنلاین با حضور مدیران ارشد هر کسب و کار در فضای کلاب هاوس تشکیل شد که درآن به توضیح قرارداد و همکاری بین دو برند شناخته شده هومسا و فلایتیو پرداختند. مدیر عامل فلایتیو در مورد ارائه محصول نو با این سرمایه گذاری و همکاری مشترک با هومسا گفت:
محصول این شرکت از استراتژی کلان این مجموعه می آید که بر اساس آن ما در صدد گرفتن سهم بیشتری از بازار گردشگری ایران هستیم و به تبع تنوع بیشتری در محصول خود خواهیم داشت که این موارد منجربه حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان نو خواهد شد. تیم فلایتیو در ادامه به ساز وکارهای پیش روی کسب و کارهای گردشگری و حمایت بیشتر از واحدهای دیگر پرداختند.
امید برای صنعت گردشگری
بدون شک تزریق سرمایه هلدینگ ارنیکا در فلایتیو به عنوان یکی از کسب و کارهای پیشتاز حوزه خدمات آنلاین سفر و همکاری هومسا؛ سامانه آنلاین و روزانه اقامتگاه در سراسر ایران می تواند منجر به ارائه خدمات با کیفیت و ارزش افزوده، رقابتی سازنده ایجاد کند و با از سر گذراندن دوران کرونا جانی دوباره به صنعت گردشگری ایران ببخشد.
منبع: کجارو