علاقه مندی روسیه برای افزایش همکاری ها با اقلیم کردستان عراق

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، وزیر خارجه روسیه در جریان سفر به اربیل و دیدار با رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، از آمادگی مسکو برای افزایش همکاری ها با این منطقه بر اساس منافع متقابل و در نظر دریافت تمامیت ارضی و منافع ملی کشور عراق تاکید کرد.

علاقه مندی روسیه برای افزایش همکاری ها با اقلیم کردستان عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه گفت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور شب گذشته در جریان نخستین سفر خود به اربیل (مرکز اقلیم کردستان عراق) و گفت وگو با رهبران کرد از قصد مسکو برای افزایش تماس ها و همکاری با این اقلیم خبر داد.

لاوروف در اربیل با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و مسعود بارزانی نخست وزیر و مسعود بارزانی رئیس حزب دموکراتیک کردستان عراق دیدار و مذاکره کرد. این گفت وگو ها در پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، در این مذاکرات سرگئی لاوروف بر آمادگی طرف روسی برای افزایش همکاری ها با اقلیم کردستان عراق، بر اساس منافع متقابل و با در نظر دریافت اصل هماهنگی مناطق و منافع ملی کشور عراق تاکید کرد. این درک مشترک در جریان این مذاکرات وجود داشت که لازم است تا تماس ها بین ساختارهای اقتصادی کردستان عراق و روسیه تقویت شود.

وزیر خارجه روسیه همچنین خط مشی مسکو در جهت حمایت از وحدت، استقلال و تمامیت ارضی کشور عراق را مورد تایید قرار داده و بر اهمیت تقویت وفاق ملی از طریق مصاحبههای ملی و با توجه به منافع همه نیروهای سیاسی و گروه ای قومی-نژادی در عراق تاکید کرد.

سرگئی لاوروف همچنین در جریان سفر یک روزه خود به عراق، با احمد جربا رهبر جنبش مخالفان سوری سوریه فردا نیز مصاحبه و روند اوضاع کنونی در سوریه و راه های حل و فصل اوضاع سیاسی در این کشور را بررسی کرد. وزیر خارجه روسیه بر مواضع اصولی مسکو مبنی بر حمایت از حفظ تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سوریه و تلاش برای نابودی کامل تروریسم بین المللی در این کشور تاکید کرد.

سرگئی لاوروف روز دوشنبه در بغداد، پایتخت عراق، با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 387

به "علاقه مندی روسیه برای افزایش همکاری ها با اقلیم کردستان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی روسیه برای افزایش همکاری ها با اقلیم کردستان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید