عضو شورا: اراک نیازمند جهش در سرانه فضای سبز است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک گفت: اراک نیازمند جهش در سرانه فضای سبز است.

عضو شورا: اراک نیازمند جهش در سرانه فضای سبز است

به گزارش خبرنگاران، فرزانه رحمتی در جلسه علنی شورای شهر اراک با بیان اینکه موضوع آلودگی هوا و کمبود سرانه فضای سبز عمده مشکل شهروندان اراکی است، اضافه کرد: کمیسیون خدمات شهری بر افزایش سرانه فضای سبز و تامین منابع آب مورد احتیاج در این راستا تاکید دارد.

وی توضیح داد: شهر اراک احتیاجمند جهش در سرانه فضای سبز است. اراک در بحث درختکاری و فضای سبز معابر ورودی و خروجی شهر دچار ضعف است و باید ضمن مدیریت بهینه و هدفمند منابع آبی، توسعه درختکاری مدنظر قرار گیرد.

رحمتی گفت: از 129 غرفه مربوط به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تنها یک غرفه دارای قرارداد بود که باید رسیدگی جدی به غرف در شهر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه علی جعفر محصولی به وضعیت فضای سبز اراک پرداخت و گفت: طبق مصوبه دولت باید هزار هکتار فضای سبز در اراک ایجاد می شد تا ضمن تامین منابع آب این فضای سبز ایجاد شده در اختیار شهرداری قرار گیرد، اما تا امروز یک درخت کاشته نشده و ضروری است که شورا نسبت به چنین مطالباتی حساسیت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به کاشت 200 هکتار فضای سبز در منطقه چقا، گفت: متاسفانه کاشت هزار هکتار فضای سبز که وظیفه دولت بوده کاملا به فراموشی سپرده شده است.

محصولی با بیان اینکه باید برای آبیاری فضای سبز از پساب تصفیه خانه استفاده گردد، اضافه کرد: محیط زیست اعلام می نماید که این پساب آلوده و غیرقابل استفاده است، اما چطور است که به کارخانه های خیرآباد یا کشاورزان فراهانی فروخته می گردد، اما برای اراک قابل استفاده نیست. محیط زیست با شورا بازی می نماید چراکه در همه جهان از پساب استفاده می گردد.

پیمان رشیدی نیز در ادامه جلسه به حذف سرعت کاه های سطح شهر اشاره نمود و گفت: جمع آوری این سرعت کاه ها کار خوبی است و رضایتمندی مردم را به دنبال داشت، اما با ایراداتی همراه بوده است. بعضی از سرعت کاه ها غیراستاندارد بوده است و برداشته شدن آنها نیز غیراستاندارد است و باید مکان آنها اصلاح و مناسب سازی گردد.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا مرادی در واکنش به مساعدت صورت گرفته از محل ماده 16 و 17 بیان نمود: تقریبا 2 برابر اعتبار تخصیص یافته به ماده 16، هزینه انجام می گردد و با توجه به این مسئله ضروری است گزارشی از میزان پرداخت ها در این بخش توسط شهرداری ارائه گردد.

ایرج رضایی نیز با بیان اینکه امیدواریم سال سوم فعالیت شورا سال اتمام پروژه های نیمه تمام باشد و در واقع سال جاری پروژه ها به خاتمه برسد، اضافه کرد: سال جاری باید سالی برای برنامه ریزی های بلندمدت، عملی و با چشم انداز روشن باشد تا با برنامه ریزی، شهری رشد یافته، متمدن، و پیشرفته شکل گیرد.

وی نسبت به عدم انتقال صنوف مزاحم به شهرک خودرو و عدم واگذاری کامل 50 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده انتقاد کرد و پیشنهاد داد که با توجه به بازگشایی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها اتوبوس های واگذار نشده به خطوط دانشگاه ها اختصاص یابد.

رضایی توضیح داد: تاکنون نزدیک به 75 درصد بودجه شهرداری اراک محقق شده است، اما در بعضی حوزه ها شاهد تغییرات و نامه های اصلاح بودجه هستیم. باید تا اول آذرماه بودجه سال 99 تهیه و ارائه گردد و اصلاح و متمم بودجه 98 تا قبل از بودجه 99 ارائه گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه طوفان محمدی مباحثی را در مورد کمبودهای سازمان آتش نشانی مربوط به لباس، نردبان و نیروی انسانی، 9 مهرماه روز سالمند و لزوم ایجاد زیرساخت و آمادگی شهر متناسب با احتیاج سالمندان، برطرف آلودگی هوا با توجه به نزدیک شدن به روزهای سرد سال اشاره نمود و اضافه کرد: شهرداری امروز تعهد خود نسبت به تملک آخرین پلاک جهت احداث پل سنجان را به انجام رساند و ضروری است راه و شهرسازی برنامه ای را جهت اجرای پروژه طبق 15 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته توسط وزارت کشور ارائه دهد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه ساعت کار صحن علنی شورا در نیمه دوم سال به مانند نیمه نخست سال 4 تا 7 عصر به تصویب رسید.

همچنین مقرر بود که نایب رییس و دبیر کمیسیون های هفتگانه شورا انتخاب شوند که در ابتدا انتخاب نایب رییس کمیسیون فنی و عمرانی مطرح شد.

در این راستا اعضا تاکید داشتند که حداقل فردی متخصص در این راستا انتخاب گردد و فلک افلاکی در این زمینه حامد آجرلو و سعید نادری را پیشنهاد داد اما آنها نپذیرفتند و در واقع فردی برای این صندلی اعلام کاندیداتوری نکرد.

در این بین ایرج رضایی گفت: اگر کسی کاندیدا نمی گردد من این پست را قبول می کنم و فلک افلاکی نیز گفت تا رضایی از این پیشنهاد پشیمان نشده وی را انتخاب کنیم.

در گیر و دار انتخاب نایب رییس کمیسیون فنی و عمرانی، فدایی رییس شورا بیان کرد که زمان برگزاری صحن علنی به خاتمه رسیده و باید صحن غیرغلنی شروع گردد که به همین دلیل انتخابات نیمه تمام باقی ماند و به صحن غیر علنی موکول شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 360

به "عضو شورا: اراک نیازمند جهش در سرانه فضای سبز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو شورا: اراک نیازمند جهش در سرانه فضای سبز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید