عرضه رایگان واکسن چینی کرونا در ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران : وزیر بهداشت ترکیه گفت: واکسن کووید-19 ساخت چین رایگان است و بزودی اولین دوزهای واکسن را تحویل می گیریم.

عرضه رایگان واکسن چینی کرونا در ترکیه

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، به گفته فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه، CoronaVac واکسن کووید-19فراوری شده در چین است و در حال حاضر تحت آزمایشات انسانی در ترکیه واقع شده است و به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: 10 میلیون دوز واکسن فراوری شده توسط شرکت Sinovac در حال انتقال به کشور است.

فرایند نظارت بر اثربخشی این واکسن هنوز در 25 مرکز در 12 شهر ترکیه در حال اجرا است و به افراد داوطلب تزریق می گردد. تا به امروز 726 نفر از کادر درمان واکسن را دریافت نموده اند و در مجموع 1237 دوز واکسن تزریق شده است.

وزیر بهداشت ترکیه تاکید نمود: تمام مراحل قانونی این واکسن به خاتمه رسیده است و کادر درمان در اولویت دریافت واکسن هستند.

این واکسن درصورتیکه فاز 3 آزمایشگاهی را پشت سر بگذارد به گروه های پرخطر از جمله افراد مبتلا به بیماری های مزمن تزریق می گردد. به گفته کوجا ممکن است تا 50 میلیون دوز از این واکسن دریافت گردد.

وزیر بهداشت ترکیه تاکید نمود که این واکسن رایگان خواهد بود اما داروخانه ها مجاز هستند واکسن های دیگری را که اکنون در مرحله فراوری هستند در صورت دریافت مجوز به فروش برسانند.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، مقامات ترکیه به تازگی اعلام کردند که غیر از کادر درمانِ داوطلب، سایر شهفرایندان نیز می توانند برای آزمایشات انسانی واکسن CoronaVac اقدام نمایند. ارزیابی اولیه واکسن حاکی از آن است که به غیر از بروز احساس خستگی، سردرد و درد عضلانی هیچ عارضه جانبی جدی دیگری همراه نداشته است. ترکیه میخواهد در این آزمایش 12 هزار و 450 داوطلب را واکسینه کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1248

به "عرضه رایگان واکسن چینی کرونا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه رایگان واکسن چینی کرونا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید