طوفان دست از سر زابلی ها بر نمی دارد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در شهر زابل را به 8 برابر حد مجاز رساند.

طوفان دست از سر زابلی ها بر نمی دارد

به گزارش خبرنگاران محسن حیدری اضافه کرد: حداکثر سرعت لحظه ای وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به 104 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به 1192 میکروگرم بر متر مکعب برسد. وی اضافه کرد: با توجه به این که حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به حدود 8 برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که این شرایط موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید تا 3200 متر در این شهر شد، ادامه داد: این شرایط علاوه بر کاهش دید افقی موجب کاهش کیفیت هوا و اختلال تردد در مسیرهای مواصلاتی شمال استان شد. وی گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی وزش بادهای شدید 120 روزه و گاهی طوفان گرد و خاک تا اواخر هفته در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد. حیدری با اشاره به این که انتظار می رود سرعت وزش باد صبح ها از شدت بیشتری برخوردار باشد، توضیح داد: آثار این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی و شرقی سیستان و بلوچستان را نیز با شدت کمتر در برخواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 247

به "طوفان دست از سر زابلی ها بر نمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان دست از سر زابلی ها بر نمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید