طرح ترور پادشاه عربستان خنثی شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از استریتزتایمز، تان سری خالد ابوبکر رئیس پلیس مالزی امروز سه شنبه بیان کرد 7 عضو داعش که هفته گذشته در این کشور بازداشت شدند، قصد ترور سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را در سفر به کوالالامپور داشته اند.

طرح ترور پادشاه عربستان خنثی شد

وی در این باره گفت: دستگیری تروریست ها به موقع انجام شد و آنها حتی شانس نزدیک شدن به هدف را هم نداشتند.

به گفته خالد ابوبکر، 4 نفر از افراد بازداشت شده تابعیت یمنی و دو نفر از آنها تابعیت مالزیایی دارند حال آنکه نفر هفتم تبعه کشور اندونزی است. این افراد سابقه قاچاق مواد مخدر و جعل گذرنانه را در کارنامه خود دارند.

پادشاه سعودی در تاریخ 26 فوریه (8 اسفند) برای سفری 4 روزه راهی مالزی شد. این نخستین سفر وی به این کشور از زمان رسیدن به پادشاهی در سال 2015 میلادی بود.

داستان سرایی در مورد ترور پادشاه سعودی به دست تروریست های داعش در حالی رنگ و لعاب داده می گردد که ریاض خود از حامیان اصلی این گروه تروریستی است. در عین حال، خبر برنامه ریزی برای ترور پادشاه سعودی در حالی مطرح می گردد که تاکنون کوچکترین جزئیاتی از افراد بازداشت شده منتشر نشده است و بعضی رسانه ها با غرض ورزی تنها بر روی یمنی بودن 4 نفر از مظنونین تمرکز می نمایند تا به این ترتیب رژیم کودک کش آل سعود را از جنایاتی که از 2 سال گذشته تاکنون در یمن مرتکب شده است، مبرا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 323

به "طرح ترور پادشاه عربستان خنثی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ترور پادشاه عربستان خنثی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید