شبکه 5G زیر تیغ ویروس کرونا!

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به تازگی تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی برآورد و اعلام نموده اند که گسترش ویروس کرونا، پروژه راه اندازی شبکه 5G در دنیا را متوقف خواهد نمود.

شبکه 5G زیر تیغ ویروس کرونا!

به گزارش خبرنگاران، هم زمان با شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا از چین شروع شد و هم اکنون به بسیاری دیگر از کشورهای دنیا سرایت نموده است، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی پیش بینی کردند که شرکت های فناوری و فراورینمایندگان موبایل یکی از بزرگترین قربانیان این ویروس به شمار می فرایند، چراکه تا به امروز منجر به تعطیلی و متوقف شدن خط فراوری بسیاری از کارخانه های فعال در چین و نواحی شرق آسیا شده است.

کشورهای بسیاری در سراسر دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای دنیا در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه 5G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در دنیا نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم 5G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می گردد.

اما حالا بر اساس گزارش وب سایت pymnts، به نظر می رسد که شیوع گسترده ویروس کرونا، علاوه بر از کار انداختن چرخ اقتصاد در بسیاری از کشورها، فعالیت های مربوط به توسعه زیرساخت های لازم برای برقراری و راه اندازی نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته این کارشناسان و تحلیلگران، شیوع گسترده ویروس کرونا که تا به امروز جان 2800 نفر را گرفته و بیش از 80 هزار نفر را نیز در کشورهای مختلف دنیا درگیر و مبتلا نموده است، قابلیت متوقف کردن پروژه راه اندازی و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه را داراست و می تواند کسب و کارهای مربوطه را به شدت مختل کند.

اوایل سال 2012 میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق 2020 و فرای آن (IMT-2020) شروع کرد.

در نتیجه رسماً یک مسابقه دنیای برای معین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر دنیا هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلف هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 823

به "شبکه 5G زیر تیغ ویروس کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه 5G زیر تیغ ویروس کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید