سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می نماید

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرطان پستان مهمترین خطری است که سلامتی زنان این استان را هماند سایر استان ها تهدید می نماید.

سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می نماید

دکتر مریم پورآدینه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به هفته ملی سلامت زنان اظهارکرد: بنابراین کنترل این بیماری یکی از اولویت های این دانشگاه در این استان است که برای آن برنامه های مختلفی نیز برنامه ریزی شده است.

وی اضافه نمود: برنامه های مراقبتی زنان یکی از کارهایی است که این دانشگاه در حال اجرا است، بطوریکه در زنانی که توده و یا ترشحات غیرطبیعی در پستان آن ها مشاهده می گردد، به پزشک متخصص برای انجام ماموگرافی و معاینات کامل و دقیق تر فرستاده می شوند.

دکتر پورآدینه توصیه کرد: از سوی دیگر به دختران مجردی که سن آن ها بالا است و یا زنانی که سابقه بیماری پستان داشته و اینکه در فامیل درجه یک خود شخص مبتلا به سرطان دارند، به پزشک برای انجام غربالگری مراجعه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه امکان درمان این بیماری در زمان تشخیص مراحل اولیه آن وجود دارد، تاکیدکرد: بانوان نسبت به انجام خودمراقبتی توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول توضیح داد: شرایط بانوان خراسان شمالی در ارتباط با مباحث خودمراقبتی هم سطح میانگین کشوری است اما احتیاج است که توجه ها نسبت به این موضوع بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1768

به "سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان پستان مهمترین خطری که سلامتی زنان خراسان شمالی را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید