سازمان همکاری های شانگهای نیز خواهان حل بحران افغانستان به وسیله صلح آمیز شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، خبرنگاران: دبیر کل سازمان همکاری های منطقه ای شانگهای نیز پس از آمریکا، پاکستان و چین حمایت این سازمان از حل مسائل افغانستان به وسیله صلح آمیز تحت رهبری افغان ها را بیان کرد.

سازمان همکاری های شانگهای نیز خواهان حل بحران افغانستان به وسیله صلح آمیز شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دیمتری مزنتسف دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای اعلام نمود: این سازمان از حل مسائل افغانستان از راستا صلح آمیز حمایت می نماید.

وی اضافه کرد: اعطای عضویت به افغانستان در سازمان همکاری های شانگهای به عنوان ناظر در سال 2012 میلادی نشان می دهد که این سازمان به دنبال حل مسائل افغانستان از راستا صلح آمیز است.

مزنتسف تأکید کرد: سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در نشست پکن در سال 2012 میلادی خواهان حل بحران افغانستان توسط مردم این کشور شدند.

لازم به ذکر است آمریکا و پاکستان نیز حمایت شان از فرایند مذاکرات صلح به رهبری افغان ها را اعلام نموده اند.

دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای با اشاره به قاچاق مواد مخدر به عنوان یکی از بدترین معضلات افغانستان، اعلام نمود: کشورهای عضو این سازمان، همکاری ها برای مبارزه با قاچاق موادمخدر را گسترش داده اند.

این در حالی است که افغانستان هنوز به عنوان یکی از بزرگترین فراوریکنندگان مواد مخدر دنیا مطرح است که بخش بزرگی از اقتصاد این کشور به این فراوری وابسته است.

سازمان همکاری های منطقه ای شانگهای در سال 2001 میلادی از سوی رهبران کشورهای چین، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و روسیه به هدف همکاری های مالی، امنیتی و فرهنگی میان این کشورها ایجاد شد و ایران، هند، پاکستان، مغولستان و افغانستان نیز از اعضای ناظر این سازمان به شمار می فرایند.

.1

منبع: تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 541

به "سازمان همکاری های شانگهای نیز خواهان حل بحران افغانستان به وسیله صلح آمیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان همکاری های شانگهای نیز خواهان حل بحران افغانستان به وسیله صلح آمیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید