ساختمان گمرک قدیم بندر خمیر بازسازی می شود

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه ساختمان گمرک قدیم به‌طور کامل بازسازی نشده است، این بنای تاریخی با مشارکت اداره گمرک این شهرستان و با نظارت اداره‌کل استان بازسازی و بازسازی می‌شود.

ساختمان گمرک قدیم بندر خمیر بازسازی می شود

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، رضا برومند روز سه‌شنبه 11 آذرماه در نشست با فرماندار و شهردار خمیر و همچنین مدیرکل گمرک باهنر استان با اشاره به این‌که گمرک قدیم پس از بازسازی به‌عنوان موزه اسناد گمرکی و دریانوردی با حفظ مالکیت آن به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: این موزه به همراه اسکله به مکانی فرهنگی‌گردشگری تبدیل می‌شود.

او در ادامه بیان نمود: به‌همت شهرداری و شورای شهر بندر تاریخی پل، 104 بادگیر شناسایی شده که تهیه پرونده ثبت بادگیرها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: بعد از مراحل ثبت بادگیرهای بندر پل، پیگیری‌های لازم برای بازسازی و احیای آن‌ها انجام می‌شود.

او با بیان اینکه بندر پل ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی دارد، گفت: مقرر شده شهرداری منطقه چند پهنه گردشگری را برای ایجاد زیرساخت‌ها و محلی برای احداث کمپینگ گردشگری در جهت اسکله بندر به این اداره‌کل معرفی کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1228

به "ساختمان گمرک قدیم بندر خمیر بازسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان گمرک قدیم بندر خمیر بازسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید