زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کردیم

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رییس سازمان غذا و دارو گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سعی کردیم زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کنیم و در این زمینه همراهی مناسبی در صدور معرفی نامه به شرکت ها داشته ایم.

زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کردیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ به نقل از وبدا، محمدرضا شانه ساز گفت: حدود 38 معرفی نامه به شرکت های خصوصی برای واردات واکسن کرونا صادر شده و سفرای ایران در بعضی کشورها، تذکر دادند که صدور این تعداد معرفی نامه برای شرکت های خصوصی به دلیل مراجعات مکرر این شرکت ها، قیمت واکسن کرونا در جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اضافه کرد: تا امروز هیچ کدام از معرفی نامه ها و رایزنی های بخش خصوصی منجر به نتیجه و واردات واکسن نشده، اما با دستور وزیر بهداشت مقرر شد سرعت و پیگیری های جدی تری گردد تا اگر این معرفی نامه ها تا زمان مشخصی به نتیجه نرسد، لغو گردد که در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت اعلام نمود: شرکت های عظیم واکسن سازی در جهان حتی فایزر اعلام نموده اند که ما با دولت ها کار می کنیم و تا حالا به هیچ عنوان واکسن به بخش خصوصی ارائه و فروخته نشده و این مساله برای سایر واکسن ساز های جهان هم مطرح است که دلیل عمده عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات نیز همین بوده است.

شانه ساز گفت: امیدواریم که بخش خصوصی بتواند نسبت به واردات واکسن کرونا اقدام کند، اما با سیاستی که در جهان وجود دارد، این کار راحت و آسانی نیست. علیرغم بعضی وعده ها مبنی بر واردات واکسن کرونا تا اوایل خردادم اه به کشور، اما تا کنون هیچ محموله واکسنی از سوی بخش خصوصی وارد کشور نشده و امروز هم درخواست معرفی نامه جدیدی مطرح شده بود که با دستور وزیر بهداشت، این کار انجام شد و امیدواریم که بتوانیم یاری نموده و بتوانند واکسن کرونا را به کشور وارد نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1581

به "زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه را برای واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی هموارتر کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید