رونمایی دولت عراق از بسته رفاهی خود برای معترضان

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، گروه دنیا، نخست وزیر عراق در نخستین اقدام عملی خود برای سرانجام دادن به اعتراضات شش روز اخیر در این کشور از بسته اولیه تصویبی دولت خود رونمایی کرد.

رونمایی دولت عراق از بسته رفاهی خود برای معترضان

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عراق(واع)، عادل عبدالمهدی، بسته اولیه از تصمیمات مهم دولت عراق را پس از جلسه ای فوق العاده با دولتش به مردم ارائه کرد. بر مبنای این بسته که شامل 17 بند است، دولت خود را ملزم به تأمین خواسته های اقتصادی معترضان نموده است. بر اساس بندهای بسته پیشنهادی دولت عراق، پس از شناسایی اقشار کم درآمد در تمامی استان ها، به آنها زمین یا منازل مسکونی به صورت اقساط اعطا می گردد. بیکارانی که قدرت کار کردن ندارند، مقرری ماهانه دریافت خواهند کرد. دولت با ایجاد سازه های جدید تجاری در بغداد، 45 هزار بیکار را صاحب شغل خواهد نمود. به بیکاران آموزش های حرفه ای داده می گردد تا بتوانند در مشاغل مختلف به کار گرفته شوند. این افراد در صورت موفقیت در آزمون های انتها دوره خویش، وام دریافت می نمایند. ارتش عراق و وزارت آموزش این کشور متعهد به جذب نیروهای جدید می شوند. وزارت کشاورزی به کشاورزانی که زمین اجاره می نمایند، تسهیلات اقتصادی می دهد. وزارت کار خانواده های محروم را بیمه می نماید. کشته شدگان حوادث اخیر، شهید محسوب شده و خانواده های آنان از مزایای این عنوان برخوردار می شوند. زخمی های این حوادث به صورت رایگان درمان می شوند. کابینه دولت عراق اعلام نموده، بسته دوم پیشنهادی آنان هفته آینده ارائه می گردد.

عادل عبدالمهدی همزمان با رونمایی از بسته اول تصویبی دولت، همچنین متعهد شد، مفسدان را به دستگاه قضا ارجاع دهد. در این راستا یک مقام مسئول گفت: نخست وزیر با اجرای طرحی تحت نظارت تنی چند از معاونانش موافقت نموده است. این مقام اشاره نمود، عبدالمهدی مسئول تخلفات پنج دولت قبلی نیست. در همین حال خبرها حاکی است، شورای استانداری بغداد با استعفای استاندار این استان موافقت کرد. پیشتر بعضی اخبار حاکی از نامساعد شدن وضعیت جسمانی فلاح الجزایری بود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 382

به "رونمایی دولت عراق از بسته رفاهی خود برای معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی دولت عراق از بسته رفاهی خود برای معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید