روباتی در مصر که آزمایش کرونا می گیرد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، محمود الکومی (Mahmoud el-Komy) مخترع مصری اخیرا پیروز به طراحی روباتی موسوم به Cira-03 شده است که این روبات می تواند به کاهش قرار دریافت کادر درمان در معرض بیماری کووید-19 کمک کرده و از انتقال ویروس جلوگیری کند.

روباتی در مصر که آزمایش کرونا می گیرد

در شرایطی که مصر با موج دوم ویروس کرونا روبرو شده است، یک مخترع در حال آزمایش یک روبات کنترل از راه دور است که می تواند آزمایش کووید-19 را انجام دهد، دمای بدن بیماران را اندازه گیری کرده و در صورت عدم استفاده بیماران از ماسک در بیمارستان خصوصی در شمال قاهره، به آنها هشدار دهد.

محمود الکومی، طراح این روبات می گوید: این روبات می تواند به کمتر شدن تماس کادر درمانی با بیماران مبتلا به کووید-19 و جلوگیری از انتقال ویروس کمک کند.

ربات مذکور که دارای صورت شبه انسان و سر و بازوهای روباتیک است، می تواند آزمایش خون انجام دهد، آزمایش اکوکاردیوگرام و اشعه ایکس انجام دهد و نتایج این آزمایشات را در صفحه ای که به جلوی بدنش و روی سینه آن متصل است، به بیماران نشان دهد.

الکومی گفت: من سعی کردم روبات انسان نما باشد تا بیماران از آن نترسند و هنگامیکه او برخی معاینات را بر روی آنها انجام می دهد، حس بدی به آنها دست ندهد. تا به امروز بیماران واکنش خوبی دربرابر او نشان داده اند. آنها روبات را دیدند و نه تنها نترسیدند، بلکه اعتماد بیشتری داشتند، چرا که ربات دقیق تر از انسان است.

روباتCira-003 چانه بیمار را بالا برده و سپس به کمک بازوهایش سواب را داخل دهان بیمار برده و آزمایش کروناویروس را انجام می دهد.

ابوبکر المیحی (Abu Bakr El-Mihi)، رئیس یک بیمارستان خصوصی که این روبات در آنجا در حال آزمایش است، گفت که آنها از این ربات برای دریافت دمای بدن افرادی که مشکوک به بیماری کووید-19هستند، استفاده می کنند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1255

به "روباتی در مصر که آزمایش کرونا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی در مصر که آزمایش کرونا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید