تور چین: رقابت دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پکن در مسابقه شعرخوانی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به مناسبت سالروز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد بهاالدین ملقب به حافظ و لسان الغیب، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مطالعات بین المللی پکن، این روز را گرامی داشتند.

تور چین: رقابت دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پکن در مسابقه شعرخوانی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی ایران در چین و دانشگاه مطالعات بین المللی پکن برگزار گردید، استادان زبان و ادبیات فارسی و دانشجویان گروه فارسی حضور یافتند.

برگزاری مسابقه شعرخوانی بخشی از این مراسم بود. در ابتدای این مسابقه، استادان گروه به تناوب در باره اهمیت اشعار و شخصیت جهانی حافظ سخن گفتند و از دانشجویان به جهت مشارکت در این مسابقه قدردانی کردند.

در ادامه، هر یک از دانشجویان با تمرینات پیشین و با بهره گیری از محفوظات و روخوانی دیوان حافظ، تعدادی از غزل های این شاعر نامی را در حضور استادان قرائت کردند.

در این برنامه، دو تن از دانشجویان به طور مشترک به مقام نخست مسابقه رسیدند و دو تن به مقام دوم و سه تن هم به مقام سوم حافظ خوانی دست یافتند.

این مراسم با اهدای جوایزی به رسم یادبود به برگزیدگان مسابقه شعرخوانی به انتها رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1764

به "تور چین: رقابت دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پکن در مسابقه شعرخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: رقابت دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پکن در مسابقه شعرخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید