رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید لبنان به تعویق افتاد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، مهر نوشت: دفتر ریاست جمهوری لبنان از به تعویق افتادن رایزنی های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر جدید به مدت یک هفته اطلاع داد.

رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید لبنان به تعویق افتاد

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش میدل ایست نیوز، دفتر میشل عون رئیس جمهور لبنان روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر اظهار داشت رایزنی های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر جدید لبنان که قرار بود از فردا (پنج شنبه 14 اکتبر) شروع گردد، با یک هفته تأخیر از پنج شنبه آینده شروع خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته سعد الحریری به صورت غیر رسمی مذاکرات خود با رئیس جمهور و سران سیاسی لبنان را برای بر عهده دریافت نخست وزیری شروع نموده است.

الحریری درباره تشکیل دولت نجات ملی و اجرای طرح امانوئل ماکرون برای نجات لبنان گفت که قرار است دولتی غیر جناحی و کاملاً تکنوکرات به مدت 6 ماه تشکیل گردد تا اصلاحات ضروری برای جلب حمایت های اقتصادی خارجی را برعهده بگیرد.

این اقدامات الحریری با مخالفت جبران باسیل، رئیس جریان ملی آزاد و داماد رئیس جمهور لبنان که از رهبران بانفوذ نیروهای سیاسی مسیحی لبنان است، روبرو شد.

باسیل در سخنانی در نشست کادرهای جریان ملی آزاد گفت: تا به امروز خبر نداشتیم که رئیس جمهور فرانسه کسی را مأمور نظارت بر اجرای طرحش نموده باشد.

او اضافه نمود: کسی که می خواهد به ریاست دولت تکنوکرات برسد، خودش هم باید تکنوکرات باشد یا به نفع یک فرد تکنوکرات کنار برود.

باسیل تأکید کرد که نزاع بر سر قدرت و وحشت از دیگری در لبنان بسیار شدید شده و به حدی رسیده که هر دو گروه آماده از دست رفتن فرصت نجات کشور به صرف کوشش برای ماندن در قدرت هستند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1168

به "رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید لبنان به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید لبنان به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید