دومین پرتاب پیروز موشک جدید روسیه انجام شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، روسیه دومین پرتاب موشک جدید خود موسوم به آنگارا(Angara) را با موفقیت به سرانجام رساند. ولادیمیر پوتین می گوید موشک های آنگارا به کاهش اتکای روسیه به دیگران یاری می نماید.

دومین پرتاب پیروز موشک جدید روسیه انجام شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

براساس اعلام سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس)، روسیه دومین پرتاب موشک جدید کلاس سنگین خود موسوم به آنگارا را که اولین موشک سنگین از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی تا به امروز است، با موفقیت پشت سر گذاشته است.

روسکاسموس از پرتاب موفقیت آمیز موشک نسل جدید خود به نام آنگارا-ای5(Angara-A5) در روز دوشنبه اطلاع داد که در ساعت 7:55 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی یک محموله ساختگی را از پلستسک در شمال روسیه به فضا برد.

این سازمان در بیانیه خود گفت: 12 دقیقه و 28 ثانیه پس از پرتاب، موشک به مدار رسید و محموله از مرحله سوم موشک جدا شد.

دیمیتری روگوزین رئیس روسکاسموس از این خبر در حساب توئیتر خود استقبال کرد و تصویری از این موشک را منتشر کرد و نوشت: او پرواز می نماید، لعنتی!

موشک کلاس سنگین آنگارا قبل از این تنها یک بار در دسامبر 2014 پرتاب شده بود. ضمن اینکه نوع سبک تری از این نوع موشک در ژوئیه همان سال پرتاب شده است.

موشک های آنگارا که به نام یک رودخانه در سیبری که از دریاچه بایکال سرچشمه می گیرد، نامگذاری شده است، اولین عضو از خانواده پرتابگرهای جدید است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است.

این کلاس جدید از موشک ها برای جایگزینی با موشک های کهنه پروتون طراحی شده است که قدمت آنها به دهه 1960 باز می شود و در سال های اخیر چندین شکست شرم آور داشته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امیدوار است که این پرتابگرهای جدید صنعت فضایی روسیه را احیا نمایند و اتکای این کشور به سایر کشورهای مشتق شده از شوروی سابق را کاهش دهند.

موشک های کلاس سنگین آنگارا نسبت به مدل های قبلی با محیط زیست سازگارتر هستند، چرا که به جای هپتیل بسیار سمی، از اکسیژن و نفت سفید به عنوان سوخت استفاده می نماید.

برنامه فضایی روسیه به فرستادن اولین انسان به فضا در سال 1961 علاوه بر پرتاب اولین ماهواره به مدار چهار سال زودتر از آن(سال 1957) در دنیا مشهور است.

با این حال، از زمان فروپاشی کامل اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، این کشور چندین شکست فضایی را متحمل شده است و در سال های اخیر فضاپیماها و ماهواره های گرانقیمتی را از دست داده است. اکنون روسیه با موشک های نسل جدید خود به فکر برگشت به مسابقه فضایی با ایالات متحده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1316

به "دومین پرتاب پیروز موشک جدید روسیه انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین پرتاب پیروز موشک جدید روسیه انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید