دورهمی های شبانه، عامل آتش سوزی جنگل چهارروستایی گناوه است

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: با توجه به وقوع سه فقره آتش سوزی روزهای اخیر در جنگل روستای چهارروستایی بخش ریگ این شهرستان، چاله های آتش ناشی از دورهمی ها و شب نشینی های جوانان در چادر از قوی ترین احتمال های این حوادث است.

دورهمی های شبانه، عامل آتش سوزی جنگل چهارروستایی گناوه است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، محمود حسنی یک شنبه 31 فروردین اضافه کرد: جنگل های چهارروستایی اسیر آتش سوزی های سریالی شده که در صورت تداوم گندمزارهای کشاورزان تا آستانه نابودی به پیش خواهند رفت.

وی گفت: تا به امروز به وسعت حدود 11 هکتار آتش سوزی در این منطقه به وقوع پیوسته و پیامد آن سوختن و از بین رفتن 30 اصله درخت و درختچه و آسیب دیدن 155 اصله دیگر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه، استان بوشهر اظهار کرد: حدود هشت هکتار از جنگل ها و مراتع این منطقه به تازگی دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی چهارروستایی و بندر ریگ، یگان حفاظت این اداره و دوستداران محیط زیست و دهیاری و شورای آن روستا مهار شد.

وی گفت: در این آتش سوزی حدود 20 اصله درخت از نوع کهور، آکاسیا، ویکتوریا سوخت و در صورت تداوم علاوه بر خسارت به محیط زیست، گندمزارهای کشاورزان روستا نابود خواهند شد.

حسنی اضافه کرد: جنگل چهارروستایی با پذیرش میهمانان از شهرهای هم جوار، شهرت استانی یافته و سرمایه عظیمی است که آتش سوزی های اجرا شده در آن سهو یا عمد پذیرفتنی نیست و اگر حضور سریع نیروهای اطفای حریق نبود فاجعه رخ می داد.

وی بیان نمود: با توجه به وجود بیش از سه هزار هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان گناوه که عمده آن در مناطق پوزگاه، چهارروستایی، مال محمود و کدایی به طور پیوسته است، در صورت آتش سوزی مهار آن به صورت سنتی امکان پذیر نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: برای مهار آتش سوزی جنگل های دست کاشت و طرح های جنگل کاری به یک دستگاه ماشین آتش نشانی، ایجاد آتش بر و هرس درختان احتیاج است که تأمین اعتبار آن ضروری است.

روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 903

به "دورهمی های شبانه، عامل آتش سوزی جنگل چهارروستایی گناوه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورهمی های شبانه، عامل آتش سوزی جنگل چهارروستایی گناوه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید