دارایی های نفتی بریتیش پترولیوم در عراق مستقل می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، شرکت بریتیش پترولیوم (BP) با هدف تمرکز به سرمایه گذاریهای کم کربن، سرگرم برنامه ریزی برای جدا کردن فعالیتهایش در عراق در قالب یک شرکت مستقل است.

دارایی های نفتی بریتیش پترولیوم در عراق مستقل می گردد

به گزارش خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع نوشت: شرکت تازه صاحب منافع شرکت BP در میدان نفتی رومیله خواهد بود و بدهی خود را جدا از شرکت BP خواهد داشت و سود نقدی به سهامداران پرداخت می نماید.

میدان نفتی رومیله که شرکت BP به اسم اپراتور فعالیت دارد، 1.5 میلیون بشکه در روز نفت فراوری می نماید که معادل یک سوم فراوری نفت عراق است. فراوری نفت در رومیله 40 درصد از سال 2010 افزایش پیدا نموده است. طبق گزارش شرکت BP، رومیله سومین میدان نفتی عظیم دنیا است و برآورد می گردد حدود 17 میلیارد بشکه نفت قابل استخراج دارد.

حضور شرکت BP در عراق در دهه 1920 در کرکوک شروع شد و در آن موقع این شرکت به عراق برای اکتشاف، فراوری و صادرات نفت از بابا گورگور که عظیمترین میدان نفتی آن موقع دنیا بود، یاری کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جدا کردن داراییهای نفت و گاز راهی برای شرکت BP برای تغییر جهت به سمت انرژی تتازهپذیر است. شرکت BP و انی ایتالیا در ماه مه برای ادغام فعالیتهای نفت و گازشان در آنگولا و تشکیل یکی از عظیمترین شرکتهای انرژی آفریقا وارد مذاکره شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1639

به "دارایی های نفتی بریتیش پترولیوم در عراق مستقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارایی های نفتی بریتیش پترولیوم در عراق مستقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید