خبرنگاران مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران - خبرنگاران - معاونت امور دولت دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری به­ منظور تسهیل دسترسی عمومی به متن کامل ستاد ملی مقابله با کرونا و تأمین حق مردم بر آگاهی از حقوق و تکلیف های خود و همچنین، تقویت همسویی دستگاه ها در اجرای تدابیر اتخاذ شده، مجموعه مصوبات ستاد مذکور را گردآوری نموده و برای نخستین بار در پایگاه اطلاع ­رسانی دفتر هیات دولت منتشر می نماید.

خبرنگاران مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر می گردد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در اواخر سال 1398 که شیوع کرونا ویروس کووید 19 به ایران محرز شد، به دلیل سرعت شیوع و کشندگی بالای آن و ضرورت اتخاذ تدابیر هم افزا و همگرای دستگاه ها برای کنترل بیماری و پیامدهای آن، شـورای عالی امنیت ملی کشـور با صـدور مصـوبه ای سـتاد ملی مقابله با بیماری کرونا را ایجاد کرد.

ستاد یاد شده که با عضویت مقامات و دستگاه های ذی ربط برای مقابله با ابعاد مختلف کرونا تشکیل یافته است، مرجع اصلی تصمیم گیری در امور مرتبط با کرونا است و مصوبات آن، مبنای اقدام سایر دستگاه ها برای مواجهه هوشمند با کرونا قرار گرفته است.

به همین دلیل معاونت امور دولت دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری به­ منظور تسهیل دسترسی عمومی به متن کامل مصوبات و بازتاب شایسته تصمیمات و کوشش های مستمر و مؤثر ستاد ملی مقابله با کرونا و تأمین حق مردم بر آگاهی از حقوق و تکلیف های خود و همچنین، تقویت همسویی دستگاه ها در اجرای تدابیر اتخاذ شده، مجموعه مصوبات ستاد مذکور را گردآوری نموده و برای نخستین بار این مصوبات در پایگاه اطلاع ­رسانی دفتر هیات دولت منتشر می­ گردد.

در این مجموعه، مصوباتی که تا به امروز در اختیار دفتر هیات دولت قرار گرفته است، تنظیم و تدوین شده و در عین حال، قوانین و مقررات مرتبط با بعضی از مصوبات یادشده به صورت تنقیحی در پاورقی مصوبه ذکر شده است.

امید است تا زمان کنترل قطعی کرونا و استمرار فعالیت ستاد، مصوبات جلسه های بعدی آن نیز در اختیار مردم، دستگاه­ ها، جامعه دانشگاهی و حقوقی قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1120

به "خبرنگاران مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید