خبرنگاران فرانسه از افغانستان خواست زندانیان طالبان را آزاد نکند

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، تهران- خبرنگاران- وزارت امورخارجه فرانسه شنبه شب از افغانستان خواست تا زندانیان طالبان که در کشتار شهروندان فرانسه دست داشته اند را آزاد نکند.

خبرنگاران فرانسه از افغانستان خواست زندانیان طالبان را آزاد نکند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران از رویترز، وزارت امورخارجه فرانسه در بیانیه ای بیان کرد: پاریس از فرایند آزادی چندین تروریست که به قتل شهفرایندان فرانسوی در افغانستان محکوم شده اند نگران است.

فرانسه اضافه نمود، قاطعانه با آزادی افراد محکوم به جنایات علیه اتباع فرانسوی به ویژه سربازان و کارگران گروه های بشردوستانه مخالف هستیم.

وزارت خارجه فرانسه تاکید نمود: در نتیجه ما بلافاصله از مقامات افغانستان خواسته ایم که نسبت به آزادی این تروریست ها اقدام نکنند.

دولت افغانستان موافقت نموده تا به عنوان بخشی از شروع مذاکرات با نیروهای طالبان 400 نفر از زندانیان این گروه را آزاد کند.

شورای امنیت ملی افغانستان روز آدینه بیان کرد، دولت 80 نفر از زندانیان خطرناک و مورد اختلاف با گروه طالبان را پس از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح روز پنجشنبه آزاد کرد.

براساس این گزارش، در حال حاضر 320 تن از این زندانیان در زندان باقی مانده اند که بزودی آن ها نیز آزاد خواهند شد.

شورای امنیت ملی افغانستان اضافه نموده است که این افراد هنگام آزادی سوگند یاد نموده اند که پس از آزادی به زندگی صلح آمیز ادامه دهند و دیگر به صحنه جنگ باز نگردند.

قرار است با تکمیل فرایند آزادی این 400 زندانی گروه طالبان، گفت وگوهای بین افغانی در دوحه شروع گردد و براساس اطلاعات دولت افغانستان در نخستین مرحله مذاکرات بحث برسر آتش بس سراسری خواهد بود.

هرچند منابع خبری و دولتی افغانستان پس از تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح گفته بودند که طی 3 روز مذاکرات مستقیم با طالبان شروع می گردد و طالبان هم ضمن استقبال از تصمیم لویه جرگه برای آزادی زندانیان گفته بود که طی یک هفته مذاکرات رو در رو شروع می گردد اما اکنون بعضی از اعضای هیأت مذاکره کننده از جمله حفیظ منصور گفته است که به دلیل عدم آزادی چند افسر نیروی دولتی که در نزد طالبان اسیر هستند، فرایند مذاکرات به تعویق افتاده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران فرانسه از افغانستان خواست زندانیان طالبان را آزاد نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه از افغانستان خواست زندانیان طالبان را آزاد نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید