خبرنگاران روستاهای همجوار جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر ضدعفونی شد

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، چابهار- خبرنگاران- بخشدار مرکزی نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: معابر و اماکن عمومی روستای پرجمعیت همجوار جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر و نیکشهر به چابهار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دهیاران گندزدایی و ضدعفونی شد.

خبرنگاران روستاهای همجوار جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر ضدعفونی شد

محمد بلوچ زهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ضد عفونی اماکن عمومی و معابر در روستاهای سطح بخش مرکزی شهرستان نیکشهر تا سرانجام عادی شدن شرایط این شیوع این ویروس ادامه دارد و این اقدام برای روستاهای پرجمعیت، مناطق ویژه گردشگری و روستاهای در محور جاده ترانزیتی انجام می گردد.

وی با قدردانی از همه دهیاران سطح بخش که سلامت روستاییان را صیانت می نمایند، اعلام نمود: از راه های مختلف هشدارهای لازم برای پیشگیری و اطلاع رسانی در مورد بالا بردن سطح مطلعی مردم از این بیماری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور در دستور کار این بخشداری قرار گرفته است.

بخشدار مرکزی نیکشهر با بیان اینکه جز با همکاری مردم نمی توان این ویروس را شکست داد، از مردم خواست برای غلبه و جلوگیری از شیوع کرونا در روستاها و شهرها مردم باید به کمپین در خانه بمانیم بیشتر عمل کنیم.

وی گفت: مردم با رفتارهای احتیاطی و ماندن در خانه می توانند شیوع ویروس کرونا را محدود و آن را شکست دهند.

اماکن گردشگری بخش مرکزی شهرستان نیکشهر تعطیل شد

بخشدار مرکزی نیکشهر ادامه داد: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه روستایی تمامی اماکن گردشگری بخش مرکزی این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

وی گفت: تمامی اماکن روستاهای هدف گردشگری بخش مرکزی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مصون ماندن افراد و خانوارها از خطر ابتلا به این ویروس در روستاها تعطیل شده است.

بلوچ زهی اظهارداشت: دهیاران نیز ضمن مطلع سازی و اطلاع رسانی نسبت به رعایت و جدی دریافت هشدارها و الزامات بهداشتی از برگزاری هرگونه تجمع با هر عنوان جلوگیری نمایند.

وی با دعوت از مردم این بخش به رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه در ایام تعطیلات سال جدید توضیح داد: خانواده ها از ورود به اماکن گردشگری بخش مرکزی با توجه به هشدارهای صادر شده توسط ستاد مرکزی فرماندهی و مقابله با بیماری کرونا کشور تا اطلاع بعدی خودداری نمایند.

بخشدار مرکزی نیکشهر توضیح داد: اطلاع رسانی و مطلعی عمومی گسترده و دقیق به وسیله اعضای شورای اسلامی، معتمدان، امامان آدینه و جماعت، نصب پلاکارد و پوستر و اعلان عمومی هشدارهای مربوط به ویروس کرونا توسط بلند گوهای ثابت و سیار می تواند نقش مهمی در جلوگیری از گسترش این ویروس داشته باشد.

وی به دهیاران بخش مرکزی تاکید نمود که پیگیری لازم برای گندزدایی جداول و اماکن پر تردد سطح روستاها را انجام دهند و از حضور مسافران در سطح روستاها جلوگیری نمایند.

اصناف غیر ضروری نیکشهر تعطیل شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیکشهر نیز گفت: اصناف غیرضروری و امکان شلوغ و تفریحی شهرستان بنا به دستور ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

جان محمد هوت اضافه کرد: اصناف غیرضروری، مجتمع های بین راهی و رستوران های نیکشهر با توجه به جدی بودن تهدید کرونا تعطیل اعلام شده است.

وی ادامه داد: دست فروشان، دوره گردان، ماهی فروشان، پاساژها، دکه ها، آرایشگاه ها، کبابی ها، بازارچه های تولیدات سنتی بین راهی از جمله اصنافی هستند که فعالیت آنها متوقف شده است.

رییس اداره صنعت، معدن تجارت نیکشهر اظهارداشت: کنترل ورودی و خروجی شهرستان، گند زدایی شهر و مراکز عرضه سوخت از فعالیت هایی است که توسط ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به صورت روزانه انجام می گردد.

بازارچه فروش صنایع دستی روستای تنگ سرحه نیکشهر تعطیل شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: با همکاری مسوولان محلی، فروشندگان صنایع دستی و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازارچه فروش صنایع دستی روستای تنگ سرحه بخش لاشار تا اطلاع بعدی تعطیل شده است.

خیرالنسا امیری اضافه کرد: بازارچه صنایع دستی و فروش محصولات محلی روستای تنگه سرحه یکی از مراکز مهم فروش محصولات محلی، صنایع دستی و انواع داروهای گیاهی استان به حساب می آید که در محور جاده ترانزیت نیکشهر به ایرانشهر در سه کیلومتری این روستا واقع شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمار به 88 نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد هاشمی شهری گفت: 65 نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشگاه، 17 نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و 6 نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 807

به "خبرنگاران روستاهای همجوار جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر ضدعفونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روستاهای همجوار جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر ضدعفونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید