جنجال ماسک های سفارت کره

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، سفارت کره جنوبی در ایران در حساب توئیتری خود با ارائه توضیحاتی کوشش کرد تا به نقدها درباره اهدای 2 هزار ماسک به بیمارستانی در تهران واکنش نشان دهد.

جنجال ماسک های سفارت کره

به گزارش مهر، در این ارتباط، سفارت کره جنوبی در توئیت خود و در واکنش به نقدها اجرا شده گفت: دوستی ایران و کره 60 سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان افغان به ایران معادل 27 میلیون دلار یاری کرد و بعلاوه با یاری حدود 8 میلیون دلاری از ایران درمبارزه با کووید حمایت نمود که شامل 1 میلیون واکسن آسترازنکا، 1 میلیون ماسک و کیت های پی سی آر می باشد.

این واکنش سفارت کره جنوبی پس از نقدها گسترده از این کشور اجرا شده است. یک روز پیش از این، سفارت کره جنوبی در حساب توییتری خود از اهدای 2 هزار ماسک کی اف 94 به بیمارستانی در تهران خبر داده بود و اعلام این خبر بعلت همزمانی بلوکه شدن دارایی ها ایران در سئول به نقدها گسترده از این کشور منجر شده بود.

موضوع پول بلوکه شده ایران در حساب های بانک کره ای که بخش عمده آن به علت بدهی نفتی سئول به تهران است، مدتی است که به یک مسئله مورد مناقشه میان دو کشور تبدیل شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1790

به "جنجال ماسک های سفارت کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال ماسک های سفارت کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید