تونس، المشیشی 5 وزیر را برکنار کرد، آغازی بر انتها بحران سیاسی

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، نخست وزیر تونس پنج عضو کابینه این کشور را از سکانداری وزارتخانه های مربوطه برکنار و وزیران دیگر از دولت را به عنوان سرپرست وزارتخانه های مزبور معین کرد.

تونس، المشیشی 5 وزیر را برکنار کرد، آغازی بر انتها بحران سیاسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام المشیشی نخست وزیر تونس برای پاسخگویی به مسائل مالی و اجتماعی این کشور 11 وزیر کابینه اش را تغییر داد و وزیران جدید دولت تونس پیروز شدند در 7 بهمن ماه از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرند اما قیس سعید رئیس جمهور تونس اجازه نداد تا آنان در برابرش مراسم تحلیف را به جا آورند. او علت این کار خود را وجود شبهاتی درباره فساد بعضی وزیران جدید بیان کرد. این مسئله سبب شد تا تونس در بحران سیاسی فرو رود و فعالیت دولت و امور کشور با مسائل جدی روبرو گردد. خاتمه هشام المشیشی نخست وزیر تونس به منظور برون رفت کشور از بحران سیاسی این کشور تصمیم گرفت پنج نفر از وزیران جدید را از سمت های خود برکنار کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر تونس پنج نفر از وزیران جدید که از مجلس این کشور رای اعتماد گرفته بودند، از سمت های خود برکنار و چند نفر از اعضای هیئت دولت را به سرپرستی وزارتخانه های مزبور مشخص کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری تونس، وزیرانی که از سمت های خود برکنار شده اند عبارتند از محمد بوسته وزیر دادگستری، خانم سلوی صغیر وزیر صنعت و انرژی، کمال دقیش وزیر ورزش و جوانان، لیلی جفال وزیر املاک و مستغلات، عاصفه بحری وزیر آب و امور کشاورزی.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، هشام المشیشی طی حکمی پنج نفر از وزیران کابینه اش را با حفظ سمت به سرپرستی وزارتخانه های مزبور مشخص نموده است که دو نفر از آنان زن هستند.

دفتر نخست وزیری تونس در بیانیه خود تاکید نموده است: راستا برای تمام راهکار هایی که به سرانجام یافتن تغییرات اجرا شده در هیئت دولت منجر گردد، همچنان باز است تا وزیران جدید در چارچوب قانونی بتوانند وظایف خود را به عهده بگیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 1413

به "تونس، المشیشی 5 وزیر را برکنار کرد، آغازی بر انتها بحران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس، المشیشی 5 وزیر را برکنار کرد، آغازی بر انتها بحران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید