تسریع درمان کرونا با ترکیب داروهای ایدز و ام اس

به گزارش پایگاه اینترنتی مأوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، به گفته پزشکان در هنگ کنگ، ترکیبی از داروهای آنتی ویروسی همراه یک داروی ارتقای سیستم ایمنی بدن به بیماران کووید 19 یاری می نماید تا سریع تر بهبود یابند.

تسریع درمان کرونا با ترکیب داروهای ایدز و ام اس

به گفته این محققان ترکیب مذکور نیازمند آزمایش های بیشتری است، اما درمانی بالقوه برای کووید 19 به حساب می آید. در حال حاضر تنها درمان تایید شده داروی آزمایشی رمدیسیویر است که دوره بیماری را می کاهد اما ذخایر آن محدود است.

دکتر کوک یانگ ین در دانشگاه هنگ کنگ و همکارانش ترکیبی از ریتوناویر و لوپاناویر (داروهای مقابله با اچ آی وی) را با آنتی ویروس جنرال ریباویرین و داروی بتااینترفرون (داروی MS) آزمایش کردند.

بیماران شرکت کننده در این تحقیق علائمی معتدل داشتند و 7 روز از مثبت شدن تست ابتلا به کووید 19 آنان می گذشت.

بعضی پزشکان معتقدند درمان زودهنگام این بیماری بهتر است.

در این آزمایش تیم محققان هنگ کنگی به بعضی بیماران فقط ترکیب داروهای اچ ای وی دادند. بقیه بیماران به طور تصادفی ترکیب ریتوناویر، لوپاناویر همراه داروی آنتی ویروس ریباویرین دریافت کردند و به آنها بتااینترفرون تزریق شد.

نتیجه تست بیمارانی که ترکیب کل داروها را دریافت کردند، پس از 7 روز منفی شد. همچنین حال این بیماران به سرعت و در 4 روز بهتر شد. نتیجه تست بیمارانی که فقط داروهای اچ آی وی را دریافت کردند به طور متوسط تا 12 روز مثبت بود.

این تحقیق در نشریه پزشکی Lancet منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: maeva.ir شناسه مطلب: 933

به "تسریع درمان کرونا با ترکیب داروهای ایدز و ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع درمان کرونا با ترکیب داروهای ایدز و ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید